Gå til innhold

Kupton/andre: Brintellix virkningstid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tid før effekt (et langt svar): Fra du starter med en fast dose (10 mg) tar det to uker før serumkonsentrasjonen når sitt stabile nivå (steady state). Hvis det viser seg at du er blant dem som trenger 20 mg, tar det nye to uker fra doseøkning til ny steady state er nådd. Oppsummert betyr dette at effekten kan inntre alt fra etter en uke til etter mer enn en måned om du er blant dem som trenger høyest dose. Min begrensede erfaring med stoffet (kanskje 30-50 pasienter) var at effekten i snitt kom litt tidligere enn med andre AD.

Virkningstiden (?): Den er virksom så lenge du tar den fast og i riktig dose (hele døgnet).

AnonymBruker
30 minutter siden, kupton skrev:

Tid før effekt (et langt svar): Fra du starter med en fast dose (10 mg) tar det to uker før serumkonsentrasjonen når sitt stabile nivå (steady state). Hvis det viser seg at du er blant dem som trenger 20 mg, tar det nye to uker fra doseøkning til ny steady state er nådd. Oppsummert betyr dette at effekten kan inntre alt fra etter en uke til etter mer enn en måned om du er blant dem som trenger høyest dose. Min begrensede erfaring med stoffet (kanskje 30-50 pasienter) var at effekten i snitt kom litt tidligere enn med andre AD.

Virkningstiden (?): Den er virksom så lenge du tar den fast og i riktig dose (hele døgnet).

Takk for svaret ditt. Du er en gudegave til oss psyke 😇

Med virkningstid mente jeg tiden det tar før man merker effekt, men det var vel litt klønete formulert.

Begynte på Brintellix for 8 dager siden og har frem til i dag følt meg lettere enn på en stund, men dagen i dag er tung igjen. Så synes det er leit, og litt overraskende også at det brått kommer tilbake etter oppstart 😔

Anonymkode: d0a52...411

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte på Brintellix for 8 dager siden og har frem til i dag følt meg lettere enn på en stund, men dagen i dag er tung igjen. Så synes det er leit, og litt overraskende også at det brått kommer tilbake etter oppstart 😔

Bedring av depresjon skjer sgs aldri langs en jevn oppadgående kurve. Det går i en bølget kurve som går oppover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...