GĂ„ til innhold

Kupton/andre: Brintellix virkningstid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 😊 Hvor lang tid tar det ca fþr man merker effekt av Brintellix? Og hvordan er virkningstiden i forhold til andre AD som Cipralex?

Anonymkode: d0a52...411

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Tid fÞr effekt (et langt svar): Fra du starter med en fast dose (10 mg) tar det to uker fÞr serumkonsentrasjonen nÄr sitt stabile nivÄ (steady state). Hvis det viser seg at du er blant dem som trenger 20 mg, tar det nye to uker fra doseÞkning til ny steady state er nÄdd. Oppsummert betyr dette at effekten kan inntre alt fra etter en uke til etter mer enn en mÄned om du er blant dem som trenger hÞyest dose. Min begrensede erfaring med stoffet (kanskje 30-50 pasienter) var at effekten i snitt kom litt tidligere enn med andre AD.

Virkningstiden (?): Den er virksom sÄ lenge du tar den fast og i riktig dose (hele dÞgnet).

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, kupton skrev:

Tid fÞr effekt (et langt svar): Fra du starter med en fast dose (10 mg) tar det to uker fÞr serumkonsentrasjonen nÄr sitt stabile nivÄ (steady state). Hvis det viser seg at du er blant dem som trenger 20 mg, tar det nye to uker fra doseÞkning til ny steady state er nÄdd. Oppsummert betyr dette at effekten kan inntre alt fra etter en uke til etter mer enn en mÄned om du er blant dem som trenger hÞyest dose. Min begrensede erfaring med stoffet (kanskje 30-50 pasienter) var at effekten i snitt kom litt tidligere enn med andre AD.

Virkningstiden (?): Den er virksom sÄ lenge du tar den fast og i riktig dose (hele dÞgnet).

Takk for svaret ditt. Du er en gudegave til oss psyke 😇

Med virkningstid mente jeg tiden det tar fĂžr man merker effekt, men det var vel litt klĂžnete formulert.

Begynte pĂ„ Brintellix for 8 dager siden og har frem til i dag fĂžlt meg lettere enn pĂ„ en stund, men dagen i dag er tung igjen. SĂ„ synes det er leit, og litt overraskende ogsÄ at det brĂ„tt kommer tilbake etter oppstart 😔

Anonymkode: d0a52...411

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte pĂ„ Brintellix for 8 dager siden og har frem til i dag fĂžlt meg lettere enn pĂ„ en stund, men dagen i dag er tung igjen. SĂ„ synes det er leit, og litt overraskende ogsÄ at det brĂ„tt kommer tilbake etter oppstart 😔

Bedring av depresjon skjer sgs aldri langs en jevn oppadgÄende kurve. Det gÄr i en bÞlget kurve som gÄr oppover.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Bedring av depresjon skjer sgs aldri langs en jevn oppadgÄende kurve. Det gÄr i en bÞlget kurve som gÄr oppover.

Takk for at du skrev dette.

Anonymkode: d0a52...411

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...