Gå til innhold

Aap skal debatteres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare å skyte rygg ! ? Spent på hvilke holdninger og begrunnelser som kommer til syne ? Tror dessverre jeg er så sårbar at jeg vil bli støtt uansett. Trist å være på aap . Sikkert enda tristere å være syk uten . Prøvd selv , var for « stolt» til å melde min « avgrunn». Ja vi skal trolig være glade vi bor i Norge , jippi ! Hadde tvangsarbeid vært bedre .

Lurer på om synet på helse pg hva god helse er er overvurdert her hos oss. Kanskje får vi lov til å være for mye syk og blir enda sykere ? Ingen fasit svar. Vet selv at jobb er utrolig vanskelig med styggen på ryggen . Vil , men ikke fått det til. Så er det kjipt med bygdedyr som tenker sitt . 

Bl bla bla. En haug med usensurert gørr dette. 

Anonymkode: 76222...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kissejanson

Vær direkte om du klarer det. Det er statlig sparing i NAV, hvor det eneste som skal kuttes er støtte til pasienter, ingen andre ledd oppleves det som. Du må ikke la deg kue hvis de overkjører deg. Du har krav på å klage på avgjørelser osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle likt å sett politikerpampene levd på behovsprøvd sosialhjelp. 

Hvis Ola Dunk har vært syk lenge er ikke dagpenger et alternativ, da dagpenger i Norge er forbeholdt de som har tjent nok penger i tidligere år. Det burde vært motsatt, at hvis du tjente for mye ifjor skulle du ikke få dagpenger. 

Med dette nye systemet kastes pasientene under bussen, og jeg gleder meg til 70% av de som mottar AAP går over i full uføretrygd isteden. Da får de ha det så godt. Vi må få en rødgrønn regjering igjen. Høyresiden er for makteliten. Ikke for folk flest. Ferdig snakka.

Anonymkode: 722e7...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For den sittende regjering er det revnende likegyldig om syke blir stående uten tiltak og penger. Husk det ved neste stortingsvalg!

Anonymkode: 21482...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må tenke over hva vi stemmer på ved valg. Ikke la en «stor sak» like før valget få oss til å snu og stemme på noe som ikke gagner oss i det daglige. Sikkerhetsnettet vi har er viktig. Når det bygges ned får vi flere fattige og med det mere kriminalitet. Det er da virkelig ingen som ønsker en økning i kriminaliteten. Politikken som føres vil før eller siden slå tilbake på de som er godt bemidlet uavhengig av sosial politikk. Hvor tror de blå at fattige kriminelle går for å få tak i verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kissejanson
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For den sittende regjering er det revnende likegyldig om syke blir stående uten tiltak og penger. Husk det ved neste stortingsvalg!

Anonymkode: 21482...146

Jeg har inntil nylig ansett meg som politisk uavhengig. Har aldri stemt. Men det er vondt å se på det som foregår. Det er nettopp (endelig) kommet frem i søkelyset at den nye regjeringen har gjort de rike rikere, og de fattig fattigere. 

Korrupsjon er ulovlig i Norge. Jeg vil påstå at når steinrike Stein Erik Hagen, søkkrike andre økonomisk motiverte høyresidesympatisører  bemidler høyresiden med gaver i millionklassen - snakker vi korrupsjon. Slike pengegaver burde vært ulovlige. Således også LO sin økonomiske støtte til sosialistene. Det blir feil det også, selv om jeg er sosialdemokrat å betegnes. De velstående politikerpampene med sine velstående forretningspartnere vinner selvsagt med at de roper høyest, og har ekstremt stor politisk makt - da politikerne har gjort seg avhengig av gaver fra rike forretningsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson
14 minutter siden, Soletti skrev:

Vi må tenke over hva vi stemmer på ved valg. Ikke la en «stor sak» like før valget få oss til å snu og stemme på noe som ikke gagner oss i det daglige. Sikkerhetsnettet vi har er viktig. Når det bygges ned får vi flere fattige og med det mere kriminalitet. Det er da virkelig ingen som ønsker en økning i kriminaliteten. Politikken som føres vil før eller siden slå tilbake på de som er godt bemidlet uavhengig av sosial politikk. Hvor tror de blå at fattige kriminelle går for å få tak i verdier?

På samme måte som Trump bruker banale og enkle retoriske virkemidler som «bad guys, criminals, outlaws, bad bad people» om innvandrere og tapere i det privatiserte og kalde USA. 

Det samme skjer her. Aggressive og fiendtlige uttalelser fra Listhaug og andre sinte politikere. Hadde vi ikke hatt AP i alle de gode årene så hadde vi hatt enda mer fiendtlig politikk.

For å utheve hvordan det kan bli i et sivilisert, vestlig samfunn: se til USA. Du blir uteligger om du ikke har familie eller forsikring. Ikke nok med det. Du blir også gjerdet inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Kissejanson skrev:

Jeg har inntil nylig ansett meg som politisk uavhengig. Har aldri stemt

Ved å bruke din stemme bidrar du til å påvirke styring av landet. Hjemmesitterne har sin del av ansvaret for hvilken regjering vi får. 

Anonymkode: 2d9bd...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Kissejanson skrev:

Det er nettopp (endelig) kommet frem i søkelyset at den nye regjeringen har gjort de rike rikere, og de fattig fattigere. 

Hvis man vet bittelitt om politikk, så burde det ikke være overraskende at høyresiden med mørkeblåbrun regjering gjør forskjellene større. 

Anonymkode: 21482...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kissejanson skrev:

På samme måte som Trump bruker banale og enkle retoriske virkemidler som «bad guys, criminals, outlaws, bad bad people» om innvandrere og tapere i det privatiserte og kalde USA. 

Det samme skjer her. Aggressive og fiendtlige uttalelser fra Listhaug og andre sinte politikere. Hadde vi ikke hatt AP i alle de gode årene så hadde vi hatt enda mer fiendtlig politikk.

For å utheve hvordan det kan bli i et sivilisert, vestlig samfunn: se til USA. Du blir uteligger om du ikke har familie eller forsikring. Ikke nok med det. Du blir også gjerdet inn. 

Godt eksempel på hvor vi risikerer å ende opp. Det rare er at de ikke ser at utgiftene øker ved å gjøre folk fattige. Man setter ned utgiftene på trygd/sosiale ordninger ol og samtidig øker utgiftene til politi, rettsvesen, fengselsvesen etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved å bruke din stemme bidrar du til å påvirke styring av landet. Hjemmesitterne har sin del av ansvaret for hvilken regjering vi får. 

Anonymkode: 2d9bd...7f9

Jeg vil ikke si jeg har et ansvar for hvilken regjering som ble valgt, men heller at jeg hadde kunne påvirket det annerledes. 

Jeg personlig mener det er verre å stemme uten å være helt opplyst, enn å ikke stemme. Én dårlig stemme er mye verre enn ingen stemme. Det burde for øvrig vært 20 års aldersgrense for å stemme. Kanskje 25 til og med. Når man er 18 år er man ekstremt påvirkelig. Husker mange av mine venner på videregående stemte på partiet som de andre i gjengen syntes var kult osv. Ungdom flest kan nada om politikk i den alderen, ofte har de nok med seg og sitt. Det burde i alle fall vært en slags flervalgstest så de mellom 18-25 år kunne stemme dersom man scoret minst 40% på en enkel test om hva de ulike partiene står for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kissejanson skrev:

Jeg vil ikke si jeg har et ansvar for hvilken regjering som ble valgt, men heller at jeg hadde kunne påvirket det annerledes. 

Jeg personlig mener det er verre å stemme uten å være helt opplyst, enn å ikke stemme. Én dårlig stemme er mye verre enn ingen stemme. Det burde for øvrig vært 20 års aldersgrense for å stemme. Kanskje 25 til og med. Når man er 18 år er man ekstremt påvirkelig. Husker mange av mine venner på videregående stemte på partiet som de andre i gjengen syntes var kult osv. Ungdom flest kan nada om politikk i den alderen, ofte har de nok med seg og sitt. Det burde i alle fall vært en slags flervalgstest så de mellom 18-25 år kunne stemme dersom man scoret minst 40% på en enkel test om hva de ulike partiene står for. 

Burde vært en slik test for alle som skal stemme.

Anonymkode: 4968e...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kissejanson
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vet bittelitt om politikk, så burde det ikke være overraskende at høyresiden med mørkeblåbrun regjering gjør forskjellene større. 

Anonymkode: 21482...146

Det er sant! Men jeg føler de prøver å villede stemmerne ved å blåse opp enkeltsaker og sverte andre partifeller i stedet for å snakke åpent og ærlig om alt de står for.

Høyresiden får ekstremt mange stemmer ved å ha en regjering som bruker hatretoriske virkemidler i et forsøk på å appellere til den redde og usikre siden i oss. Det er lett å stemme FrP hvis man er litt redd for folk og verden. Men man meler sin egen kake når man trodde FrP skulle redde Norge, mens de egentlige syke menneskene må selge bilen sin for å få lov til å motta sosialstøtte til livets opphold.

Siden FrP ønsker å være så j*vla ærlige hele tiden, så stemmer jeg for at Tor Mikkel Wara heretter omtales som utvandringsminister, og ikke innvandringsminister. 

Man kan for øvrig spille litt kvasi-smart og spørre: hvem klipper frisøren? hvem passer på purken? Og hvem passer på justisministeren og hans (daværende?) kone?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...