Gå til innhold

Hauglie på Debatten i går


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Himlet med øynene da en lege sa at han pasienter ble dårligere av de nye arbeidsavklaringsreglene! Hun synes tydeligvis at det er helt greit at syke mennesker mister sin økonomiske støtte nærmest over natta og blir dårligere av det! Syke mennesker må betale prisen for at nav og helsevesenet ikke har gitt god nok oppfølging! Snakk om kynisme på høyt nivå! *sjokka*! 

Anonymkode: fa9a4...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det "morsomme" er at Hauglie gikk selv på NAV før hun ble minister.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ejbgR/nav-statsraad-anniken-hauglie-maatte-gjennom-smertehelvete-etter-ulykke-paa-familieferie

Samme dag som Anniken Hauglie (43) tok over jobben som arbeidsminister, fikk hun brev i posten fra Nav som avlyste videre oppfølging av henne.

Da jeg kom hjem fra første dag på jobb som statsråd onsdag lå det brev i posten om at dialogmøtet med Nav var avlyst. Det var jo å gå fra bunn til topp i næringskjeden på en og samme dag, og det har vært en brå overgang, sier den ferske ministeren til VG.

Flaks for henne at ministerjobben dukket opp da. 

Anonymkode: bf107...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Det var jo å gå fra bunn til topp i næringskjeden".... Det sier jo det meste om hennes syn på syke mennesker som må få støtte fra NAV. 

At hun himlet med øynene da Paul Kavli snakket om pasienter som ble dårligere av de nye reglene er jo helt hårreisende. Og da ME ble nevnt og hun fortsatte med å snakke om mennesker med psykiske diagnoser som hadde godt av å komme seg i jobb. Og det at disse gruppene bare må lære seg å takle livet bedre, alt dette viser jo bare hvor langt unna virkeligheten hun er. At hun benekter at folk blir fratatt stønad på dagen viser jo bare at hun ikke har peiling. Skremmende. 

Anonymkode: 609eb...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart hun ikke har mere " retten sett unnenifra" perspektiv da.Men satsråden sa at det stod mer i brevet de fikk uten at hun sa hva der og da. Alt er ikke så lett å utmåle skyld og ansvar ofte synes jeg. Men det virker som vi som er avhengig av sånne ting får det enda mere rått.

Anonymkode: 6f512...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte mennesker må ha det fortvilet vanskelig og som kanskje fra før av er syke og deprimerte. Ofte er det ikke så mye disse advokatene kan gjøre fra eller til heller synes jeg for " vanlige folk". Det er bare trist og dette gjelder mange mennesker med flere år frem til 67 år. Bare trist. En svikt ved vårt samfunn og ikke ved enkeltmennesker synes jeg. Håper det faktum at saken debatteres bidrar til at folk flest opplyses om bakgrunn for dette slik at det ikke legges sten til byrden for alle det gjelder. Man kan bare håpe at fagforbundene står på videre.

Anonymkode: 6f512...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange rammes av  alle de nye nedskjæringene i dag direkte eller indirekte om det ikke synes utenpå tror jeg. Det kommer ofte ikke så godt frem synes jeg.

Anonymkode: 6f512...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kissejanson

Veit ikke hvordan vi skal få det til: men hadde vært fint å engasjert alle her til å stemme på venstresiden ved neste valg.

Jeg vil anta det er mange som er syke og ikke har overskudd til å bry seg om stortingsvalg attpåtil sykdom. Men hadde vært flott å fått engasjert denne gruppen til nå å få revet denne tulleregjeringen.

høyre er vel mindre ekstrem enn FrP, men de er allikevel i samme regjering. At KrF samtidig er med på dette laget er meg forunderlig. De gjør heller ikke opplevelsen av denne blå regjerningen noe bedre, med sine konservative religionspropaganda. Er det én ting jeg synes er usaklig er det når religion blandes inn i, den allerede kaotiske jungelen politikken allerede er. Det må være definisjonen på usaklighet å fronte religiøse leveregler inn i budsjettet til regjeringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson

Politikerpampene bryr seg katta om NAV og deres klientell. For dersom de blir sykmeldte/uføre you name it, får de utbetalt opp mot 600 000 kroner fra NAV. Har du tjent mindre enn 1,5 G (150 000kr) året før derimot, nei da er du så fattig at du ikke fortjener en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Kissejanson skrev:

Veit ikke hvordan vi skal få det til: men hadde vært fint å engasjert alle her til å stemme på venstresiden ved neste valg.

Jeg vil anta det er mange som er syke og ikke har overskudd til å bry seg om stortingsvalg attpåtil sykdom. Men hadde vært flott å fått engasjert denne gruppen til nå å få revet denne tulleregjeringen.

høyre er vel mindre ekstrem enn FrP, men de er allikevel i samme regjering. At KrF samtidig er med på dette laget er meg forunderlig. De gjør heller ikke opplevelsen av denne blå regjerningen noe bedre, med sine konservative religionspropaganda. Er det én ting jeg synes er usaklig er det når religion blandes inn i, den allerede kaotiske jungelen politikken allerede er. Det må være definisjonen på usaklighet å fronte religiøse leveregler inn i budsjettet til regjeringen. 

Skulle gjerne ha stemt på venstre siden da jeg er mest enig i den politikken. Men siden venstre siden ønsker å åpne for mer innvandring er det ikke mulig å stemme på dem.Mer innvandring, flere som skal ha penger til mat ,opphold, helsevesenet o.s.v. desto mindre på oss som bor i dette landet fra før.Så nesten umulig å stemme, høyre siden for de rike og venstre siden for innvandring.

Anonymkode: 1fcbd...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er mange som har et veldig lite nyansert synn på dette med psykiske lidelser. En holdning om at det meste bare kan "teraperes" vekk i en sånn grad at man bare har å komme seg i tiltak så snart dette er gjort. For noen er kanskje dette riktig. For andre er en psykisk lidelse en kamp på liv og död - akkurat som kreft. Man kan kanskje oppnå remisjkon, men til slutt feiler all behandling og tida er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...