Gå til innhold

Å bli manipulert av noen - sikre tegn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan vet man at man faktisk blir manipulert? Finnes det noen sikre tegn på manipulasjon? Noe som er typisk?

Hvis det er mulig å si noe generelt on dette, på generelt grunnlag. 

Anonymkode: c57b1...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan ikke si noe konkret men har i arbeidslivet hørt enkelte som mener det har skjedd. Tenker vel bare at man kan manipulere seg selv også. Under mye stress.

Anonymkode: 0ccd5...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler meg ikke verdt en dritt. Noen påfører meg smerte og bekymring med vilje. Det i kombinasjon med andre ting gjør dette så sårt for meg. Jeg orker ikke mer. 

Anonymkode: c57b1...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje utslitthet. Jeg føler meg bare utslitt og utslitt. Hva kan man gjøre med slikt. Det kan bare bli for mange ting å reagere eller " agere"  eller protestere mot. Hvem skal man gå til med sine observasjoner? Hvem skal man ringe til?

Anonymkode: 0ccd5...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje utslitthet. Jeg føler meg bare utslitt og utslitt.

Man kan godt være utslitt uten å ha blitt manipulert av noen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen sikre tegn på manipulasjon? Noe som er typisk?

Hvis man gang på gang ender opp med å gjøre som en bestemt person ønsker, selv om man er uenig eller egentlig ikke ønsker det - og selv om personen egentlig ikke har noen "makt" (altså ikke er ens sjef eller noe sånt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I løpet av de siste årene har jeg erfart at jeg skal holde avstand til mennesker som flyter på sjarmen. Typisk for disse er at de omfavner deg fullstendig ved første møte. Oppfører seg som de er bestevenn uten å egentlig kjenne deg. Mye ros og skryt for ingenting og henter frem de få tingene de vet om meg som om det er noe vi har opplevd sammen. 

Anonymkode: 2e9c6...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis der ikke er noe alternativ da? Ingen jobb for eksempel eller annet alternativ som er realistisk?

Alt er ikke så lett når alt går galt og kanskje ikke ekspertene kan svare eller vet...

Anonymkode: 0ccd5...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av de siste årene har jeg erfart at jeg skal holde avstand til mennesker som flyter på sjarmen. Typisk for disse er at de omfavner deg fullstendig ved første møte. Oppfører seg som de er bestevenn uten å egentlig kjenne deg. Mye ros og skryt for ingenting og henter frem de få tingene de vet om meg som om det er noe vi har opplevd sammen. 

Anonymkode: 2e9c6...8bf

Han som kjøpte hybelleiligheten min var nettopp slik. Ikke det jeg ønsker ham og familien hans alt godt. Håper barna tar seg mere av ham. Han skrøt mye av dem.

Anonymkode: 0ccd5...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...