Gå til innhold

Overgangsalder/ blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 55 år og i overgangsalderen. Grunnet mange års bruk av hormonspiral, som nå er fjernet, har jeg ikke hatt menstruasjon de siste 15 årene. Nå har jeg blødd i en uke, uten menssmerter. Er dette normalt i forbindelse med overgangsalderen? I kombinasjon med ryggsmerter i ca fire mnd er jeg bekymret for om det kan være symptomer på livmorhalskreft. 

Vet det er normalt med uregelmessig mens i denne perioden, men jeg har ikke hatt blødninger i hele tatt før nå. 

 

 

Anonymkode: 23e7c...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har nettopp fjernet hormonspiralen? Da kan det jo være menstruasjon, jeg har både kortere og lengre menstruasjoner ofte med mindre/ingen smerter. Siden du har brukt hormonspiral er det jo vanskelig å vite hva som er normalt for deg, og det hadde nok vært lurt å ta en tur til lege/gynekolog både for å sjekke om det er noe galt og for å slippe å være bekymret. 

Anonymkode: c39ed...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 55 år og i overgangsalderen. Grunnet mange års bruk av hormonspiral, som nå er fjernet, har jeg ikke hatt menstruasjon de siste 15 årene. Nå har jeg blødd i en uke, uten menssmerter. Er dette normalt i forbindelse med overgangsalderen? I kombinasjon med ryggsmerter i ca fire mnd er jeg bekymret for om det kan være symptomer på livmorhalskreft. 

Vet det er normalt med uregelmessig mens i denne perioden, men jeg har ikke hatt blødninger i hele tatt før nå. 

Anonymkode: 23e7c...567

Ta kontakt med legen med en gang du, det hadde jeg gjort og det skal man gjøre dersom man får blødninger så  lenge etter at man har sluttet å menstruere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonspiralen ble fjernet for to år siden. 

Anonymkode: 23e7c...567

Da ville jeg absolutt tatt kontakt med legen. 

Anonymkode: c39ed...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...