Gå til innhold

Har du barn eller har du lyst til å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke barn og har heller ikke lyst til å få barn. Jeg er mye deprimert og synes selv jeg har altfor lenge igjen å leve av livet (er i 30-årene). Å få et barn i en verden jeg selv egentlig ikke ønsker å leve i, er ikke noe som frister. Ser ikke poenget. Motivasjonen til å ville bli flere er rett og slett ikke der, jeg har nok med meg selv. Hvis ungen også hadde endt opp med å slite psykisk så hadde det også vært blytungt å bære.

Hva er dine tanker rundt dette?

Anonymkode: d140d...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ha barn når jeg var i 20 årene og begynnelsen av 30 årene. Men det ble ikke. slik. Kanskje like greit når jeg jo er ustabil psykisk. Hvis jeg traff en dame i fruktbar alder, så ville jeg nok ikke hatt barn med mindre det var veldig viktig for henne. Men det frister ikke.

Anonymkode: f6692...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine tanker rundt dette?

Meget fornuftig tenkt av deg. Langt flere burde gjøre slike vurderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, kupton skrev:

Meget fornuftig tenkt av deg. Langt flere burde gjøre slike vurderinger.

Takk ☺️ Nei, å sette barn til denne jorda får andre ta seg av. Ser ikke ut som om vi kommer til å dø ut med det første.

Å sette et barn til livet som er på level 0 og som må gå alle de tunge og seige levels opp til level 80 ++ (med mindre man blir tatt rotta på underveis), det er ren og skjær ondskap sett fra mitt pessimistiske, men jo, fornuftige ståsted.

Anonymkode: d140d...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn og jeg har ikke lyst på flere barn. Slik livssituasjonen min er nå så passer det ikke å få flere barn, dessuten begynner jeg å bli gammel og jeg har ingen mann. 

Har vært syk ca. de siste 5 årene og det har ikke gått utover barna. Jeg har ofret en god del slik at barna skal ha det bra og bli fulgt opp på en god måte, barna kommer alltid først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Jeg har ikke barn og ønsker ingen barn. Tidlig i trettiårene tenkte jeg en del på det, men de siste årene har valget føltes avklart (er 42 nå). På den ene siden ser jeg hvor slitne og stressa alle vennene mine med barn er, på den andre er jeg innforstått med at jeg går glipp av den gleden og kjærligheten det å ha barn også innebærer.

Men jeg syns det er deilig å være fri og kunne disponere min egen tid og slippe å ha et gedigent ansvar for et annet menneske. Og jeg slipper å være ansvarlig for å ha satt noen til verden, som kanskje ikke ville ønsket det. Har for min egen del ikke samvittighet til å få barn, men respekterer de som velger å få, om ikke annet er det noe oppløftende optimistisk i det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal jeg med barn? For å tilfredsstille menneskeheten.. Ikke av interesse å ha unger. Snur livet opp ned. Jeg liker friheten av å ikke ha ansvar for barn. 👍

Anonymkode: c9a20...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg har ikke barn, og jeg ønsker meg ikke barn akkurat nå, men jeg vil ha barn senere.  Håpet er å bli litt mer stabil først, da jeg ikke ønsker å påføre mine fremtidige barn stress og smerte. Dessuten er jeg redd for at en graviditet og fødsel skal være en for stor påkjenning for meg psykisk - hormoner og alt. Nå er jeg mellom 25 og 30 år, så jeg begynner å få bittelitt dårlig tid. Jeg tror at jeg kommer til å angre hvis jeg aldri får barn 🎀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har muligens toget allerede gått. Jeg har i så fall latt det gjøre det med åpne øyne. Jeg har hatt mulighet mange ganger(gitt at jeg kan få barn) men har ikke klart å få lyst. På en måte dessverre. Det har vært en kilde til mye bekymring og tankevirksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cilie skrev:

For meg har muligens toget allerede gått. Jeg har i så fall latt det gjøre det med åpne øyne. Jeg har hatt mulighet mange ganger(gitt at jeg kan få barn) men har ikke klart å få lyst. På en måte dessverre. Det har vært en kilde til mye bekymring og tankevirksomhet. 

Med barn er det garantert mye bekymring og tankevirksomhet 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to barn. Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg ventet kanskje 10 år med å få dem. Jeg har gått glipp av mye bla fordi jeg var ung og dum, og det er veldig sårt. 

Anonymkode: 09123...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et barn på 13 år, og har alltid drømt om 3 barn, men slik  gikk det ikke. Vi har vært gjennom prøverør og div, men kroppen min kan ikke. Eneste alternativet hadde vært eggdonasjon, men siden jeg ble verre og verre, har vi lagt det bort. Det er en sorg, det å vite at jeg aldri mer skal være gravid, ikke ha babytiden og generelt ikke oppleve all gleden ved barn, men sånn ble livet og vi koser oss med hun på 13.

Anonymkode: a3a9a...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei jeg har ikke det og har ingen nærmeste som snart 64 år. Skjebnen kunne vært mye verre så jeg prøver å ikke klage og syte for mye.  Jeg tror det har med livssituasjoner å gjøre og ikke så lite kvinneundertrykking og du er kvinne da ,men jeg hadde håpet at dere som er unge i dag møtte en annen virkelighet. Mange ganger ønsket at jeg hadde vært i annen situasjon i livet. Har du prøvet å kartlegge hvilke muligheter du har. Hvordan er miljøet du lever i?  Jeg mener så du vet mer om hva du velge bort eventuelt. Eller er det tunge tanker som er bakgrunn? Eller ansvar du føler for andre familiemedlemmer som begrenser valgene dine noe eller du tolker dem slik?

Anonymkode: 69e67...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 28.3.2019 den 19.29, stjernestøv skrev:

Med barn er det garantert mye bekymring og tankevirksomhet 24/7.

Det er sant. Mye bekymringer, tankevirksomhet, men det er også gleder og kjærlighet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 28.3.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn. Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg ventet kanskje 10 år med å få dem. Jeg har gått glipp av mye bla fordi jeg var ung og dum, og det er veldig sårt. 

Anonymkode: 09123...2f2

Når man får barn så blir barna førsteprioritet og det blir lett slik at man ikke helt får prioritert seg selv og sine behov. Men det er også kjekt å ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎03‎.‎2019 den 19.29, stjernestøv skrev:

Med barn er det garantert mye bekymring og tankevirksomhet 24/7.

Jeg har aldri hatt bekymringer og tankevirksomhet 24/7, men noen bekymringer blir det jo innimellom. Tror ikke det er normalt hvis det skjer 24/7. Har aldri tenkt på det som belastende at det følger med noen bekymringer med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har aldri hatt bekymringer og tankevirksomhet 24/7, men noen bekymringer blir det jo innimellom. Tror ikke det er normalt hvis det skjer 24/7. Har aldri tenkt på det som belastende at det følger med noen bekymringer med barn.

Nei, men jeg hadde et barn som krevde mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har barn og fikk mine diagnoser lenge etter at barna hadde kommet til verden. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg absolutt tenkt meg bedre om. Det er ikke lett for barnet når far eller mor er syk og man har mye dårlig samvittighet overfor barnet og det er lett å ta på seg slylden hvis barnet får noen problemer. Tenk også på barnefaren/partneren som må overta en del av dine oppgaver. Det kan være svært vamskelig å leve sammen og det må den du evt.skal ha barn med være klar over og villig til å hanskes med. Alt i alt så ville jeg ha tenkt meg om to ganger hvis jeg var i din situasjon nå. Hilsen en med erfaring.

 

Anonymkode: e9dc3...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen barn og dermed ingen barn jeg må se gå ut i livet i yrker som mine foreldre hadde. Det gir en form for mening i mye trist.

Anonymkode: 69e67...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...