Gå til innhold

Når det blir for mye til en..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har blitt så mye til meg nå at jeg har sykmeldt meg selv ut uka. Det nådde toppen idag. Hode, nakke, skuldre og bryst verker. Voltaren virker heller ikke lenger.

En dag våknet jeg av sterke smerter og som kunne ligne et hjerteinfarkt. Da ble jeg litt redd, men jeg tror det var en reaksjon på for mye stress i det siste. 

Jeg er nå så dårllg at jeg gråter av ingenting. Føler meg elendig, både fysisk og psykisk. Er så elendig at jeg ikke får sove en gang. 

Jeg burde taklet det, tålt det og vært sterk :( 

Hva gjør man i slike situasjoner? 

Jeg føler neg også lite verdt som tydeligvis fortjener å ha det vondt, jeg vet helller kke hva galt jeg gjør mot andre som fortjener det :( 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt så mye til meg nå at jeg har sykmeldt meg selv ut uka. Det nådde toppen idag. Hode, nakke, skuldre og bryst verker. Voltaren virker heller ikke lenger.

En dag våknet jeg av sterke smerter og som kunne ligne et hjerteinfarkt. Da ble jeg litt redd, men jeg tror det var en reaksjon på for mye stress i det siste. 

Jeg er nå så dårllg at jeg gråter av ingenting. Føler meg elendig, både fysisk og psykisk. Er så elendig at jeg ikke får sove en gang. 

Jeg burde taklet det, tålt det og vært sterk :( 

Hva gjør man i slike situasjoner? 

Jeg føler neg også lite verdt som tydeligvis fortjener å ha det vondt, jeg vet helller kke hva galt jeg gjør mot andre som fortjener det :( 

Anonymkode: 1bee7...019

Du spør hva man gjør i slike situasjoner. Akkurat nå har du egenmeldt deg ut uka, og det kan være greit når du er så kjørt. Du bør bruke de nærmeste dagene på en måte som kan gjøre deg godt. Sørg for turer ut i dagslys, fornuftig kosthold og god døgnrytme. Prøv å være litt sammen med noen som du får positiv energi av å være sammen med. Prøv å holde deg borte fra ting som trekker deg ned. 

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har følt meg skikkelig syk idag fordi jeg er så sliten. Begynner å bli litt redd :( 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har følt meg skikkelig syk idag fordi jeg er så sliten. Begynner å bli litt redd :( 

Anonymkode: 1bee7...019

Du må lytte til kroppen. Den forteller deg noe. Snakk med legen din i tilfelle du trenger litt mere tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Soletti skrev:

Du må lytte til kroppen. Den forteller deg noe. Snakk med legen din i tilfelle du trenger litt mere tid. 

Ja.. jeg var klar til leder da jeg ringte idag at jeg blir hjemme resten av uka. Det var ikke så lett å si det, men jeg kjente at det ikke er nok med en dag. Jeg har betennelse i en hånd også, og om jeg ikke er bedre til mandag går jeg til legen da. 

Idag har jeg vært i så elendig form at jeg ikke har klart å sove en gang. Og så er jeg svimmel...Men har tatt tramadol og paraset og skal legge meg nå i håp om det blir bedre til i morgen. 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt og litt. Sett veldig små mål og de målene bør bestå i å ha det greit. Glem jobb og alt man tenker må gjøres. Nyt vårværet (når du har det). Plant en plante eller noe du liker å gjøre som du kobler helt av med. Glem alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Soletti skrev:

Tenk litt og litt. Sett veldig små mål og de målene bør bestå i å ha det greit. Glem jobb og alt man tenker må gjøres. Nyt vårværet (når du har det). Plant en plante eller noe du liker å gjøre som du kobler helt av med. Glem alt annet. 

Takk. Jeg skal prøve.

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke sove pga smerter og indre uro.  Kan jeg trygt ta en tramadol 50 mg til når jeg har tatt 2 paraset i tillegg? 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke sove pga smerter og indre uro.  Kan jeg trygt ta en tramadol 50 mg til når jeg har tatt 2 paraset i tillegg? 

Anonymkode: 1bee7...019

Aner ikke. Vet bare at Paracet ikke virker mot uro og smerter som kommer av uro. Prøv å legge ett tungt teppe oppå dyna. Det hjelper av å til meg. Tøm hodet for tanker, sett evt på radio veldig lavt. Uff. Mange dårlige råd. Jeg har vert der du er og det var fryktelig vondt og det tok så uendelig lang tid å komme videre. Jeg trodde aldri jeg skulle bli bedre men det blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Soletti skrev:

Aner ikke. Vet bare at Paracet ikke virker mot uro og smerter som kommer av uro. Prøv å legge ett tungt teppe oppå dyna. Det hjelper av å til meg. Tøm hodet for tanker, sett evt på radio veldig lavt. Uff. Mange dårlige råd. Jeg har vert der du er og det var fryktelig vondt og det tok så uendelig lang tid å komme videre. Jeg trodde aldri jeg skulle bli bedre men det blir bedre. 

Jeg synes ikke det var dårlige råd jeg. Det å ha en tung dyne eller teppe oppå seg hjelper iallefall meg, også det å ha en radio lavt på. Da fokuserer jeg på den og ikke på tankene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange gode råd. Prøver å fokusere på det som er fint og bra. 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er visst så ille at jeg fortjener å ha det vondt. Jeg skal ikke være en byrde for noen lenger og trekker meg unna alle jeg er en byrde for.  

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er visst så ille at jeg fortjener å ha det vondt. Jeg skal ikke være en byrde for noen lenger og trekker meg unna alle jeg er en byrde for.  

Anonymkode: 1bee7...019

Du fortjener ikke å ha det vondt, ingen gjør det.

Hvorfor i all verden er du en byrde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Du fortjener ikke å ha det vondt, ingen gjør det.

Hvorfor i all verden er du en byrde?

Jeg har en familie jeg tilsynelatende kke betyr noen ting for, og det er sårt. Jeg blir iallefall avvist og nærmest tråkket på. Lurer ofte på hva de ville sagt om jeg døde, hvor mye jeg betyr for dem. 

Det «verste» er at jeg ikke har gjort dem noe vondt heller. 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en familie jeg tilsynelatende kke betyr noen ting for, og det er sårt. Jeg blir iallefall avvist og nærmest tråkket på. Lurer ofte på hva de ville sagt om jeg døde, hvor mye jeg betyr for dem. 

Det «verste» er at jeg ikke har gjort dem noe vondt heller. 

Anonymkode: 1bee7...019

Skjønner godt at du synest det er leit å bli behandlet slik, men det betyr ikke at det er deg det er noe galt med. 

Hva med å ta en liten pause fra familien og heller gjøre noe som gjør deg godt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Skjønner godt at du synest det er leit å bli behandlet slik, men det betyr ikke at det er deg det er noe galt med. 

Hva med å ta en liten pause fra familien og heller gjøre noe som gjør deg godt?

 

Det er vanskelig å ta pause fra familien når det er alvorllg sykdom inne i bildet og når man stadig blir påminnet det på facebook. 

Familien har imidlertid vist at de ikke trenger meg. Jeg har gitt dem hånda mi, og de ville ikke ha den.

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestilt time til fastlegen. Kommer til å vise han hvor dårlig jeg er og ikke legge skjul på følelsene mine lenger. Jeg trenger nok en sykemelding denne gang, jeg har presset meg selv for hardt for lenge. 

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er godt å ha noen å støtte seg til når det blir mer enn en klarer å takle. Det er få som klarer å forstå det, ikke en gang alle profesjonelle behandlere vil forstå det. Mange vil si ta deg sammen, det er bare følelser. Men følelser er farlige når man blir pushet for langt. En gang var jeg i ferd med å kjøre inn i en bergvegg, en annen gang kjørte jeg villmann i skogen, en tredje gang drukne meg selv i et basseng i syden. Jeg gikk i svart, akkurat som man besvimer når fysiske smerter også blir for sterkt. Dette var imidlertid før jeg fikk skikkelig hjelp. Jeg ble ikke tatt på alvor da jeg sa hvor ille det var. Men få vil forstår det og heller tenke det er tomme trusler. Det er jo bare en emosjonell storm. 

Familien min skulle bare visst ha jeg har gått og går gjennom. Men jeg vil ikke belaste noen. 

Hadde det ikke vært for dol måtte jeg oppsøkt legevakt flere ganger de siste ti årene. Tusen takk ❤️

Anonymkode: 1bee7...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...