Gå til innhold

Hva er "oddsen" for at jeg kan komme tilbake på jobb, helst i 100% som før?.. Ble et litt langt syteinnlegg🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har adhd og kompleks ptsd, og har gått på akkord med meg selv i mange, mange år. Fullstendig utmattet i mange år og har hanglet meg gjennom livet, jeg har tilogmed tatt en bachelor.. Jeg har vært igjennom endel både i barndom og voksenlivet, men jeg har vært sta og nektet å høre på kroppen. De siste årene har vært beintøff, og i 2016 var jeg sykemeldt i ca 2 mnd, men jeg tvang meg selv tilbake på jobb, og i nov 2017 ble jeg sykemeldt igjen, men jeg nektet 100% siden jeg hadde ansvaret for en ting, og jeg var den eneste som kunne det. Så jeg jobbet en dag i uken fast, samt prøvde å ta minst en vakt utenom, jeg innser jo nå at det var tåpelig, men som sagt, så er jeg sta og nekter å "være svak".. Så i september/oktober en gang ble jeg 100% sykemeldt for da var det fullstendig stopp i kroppen. Nå er jeg kommet over på aap, og har innsett at jeg bare må ta den tiden det tar, men jeg er redd jeg ikke skal klare å bli bedre..

Hovedproblemene er utmattelse, myyye indre og ytre uro som plager vettet av meg, div angst, søvnløshet, mye negative tanker, flashbacks, smerter i kroppen, tiltaksløs, og egentlig en motvilje til hele livet osv..

Jeg ser ingen ende på noe, jeg går til behandling, men etter så lang tid er det ingen endring, jeg bruker wellbutrin og imovane, og har nylig fått vival ved behov når uroen er på sitt verste, men ingenting hjelper og det gjør meg så deprimert og lei. Jeg vil jo bare fungere i samfunnet og hverdagen, men jeg vet ikke lengre hvordan jeg skal få det til. Jeg har verdens beste mann som støtter, hjelper, lytter og gjør alt han kan for meg, men jeg føler meg bare som en belastning og tenker han hadde hatt det mye bedre og lettere uten meg. Så i tillegg til å føle på alt det andre, kjenner jeg daglig på dårlig samvittighet overfor han.. 

Anonymkode: 19521...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er håp. Men det første du må gjøre er å kutte ut tanken om 100 %. Du må heller tenke at du skal tilbake - uavhengig av prosentgrad. 

Begynn så i det små, maks 10 %, og bruk god tid på prosessen. Gjerne bruk ett år. 

Anonymkode: 8115e...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...