Gå til innhold

Burde jeg gå til psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg var inne i en tung periode for noen måneder siden, men gikk aldri for å få noe hjelp. Har siden det kommet meg ganske godt ut av denne perioden, men det plager meg hvor dårlig jeg hadde det. Jeg leser notater og ser bilder fra denne perioden og jeg blir helt satt ut av hvor ille jeg hadde det. Dette er noe som kan plage meg i løpet av dagen om noen sier ett eller annet om denne perioden. Jeg lurer derfor på om jeg kanskje burde gå til en psykolog eller lignende for å få bearbeidet det som skjedde? Eller er det bare jeg selv som overdriver det?

Anonymkode: 0a11e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er forsåvidt det jeg prøver på, men det er lettere sagt enn gjort 😝 Takk for svar!

Anonymkode: 0a11e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Soletti skrev:

Se fremover. Det bak deg skal være bak deg. Ikke bruk energi på det som har vert. 

Er forsåvidt det jeg prøver på, men det er lettere sagt enn gjort 😝 Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tankene kommer, prøv å erstatt de med noe annet. Feks en fast tanke om noe positivt. Jeg henter meg inn ved å tenke «så heldig jeg er som ble bedre». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Soletti skrev:

Når tankene kommer, prøv å erstatt de med noe annet. Feks en fast tanke om noe positivt. Jeg henter meg inn ved å tenke «så heldig jeg er som ble bedre». 

Takk ☺️

Anonymkode: 0a11e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg var inne i en tung periode for noen måneder siden, men gikk aldri for å få noe hjelp. Har siden det kommet meg ganske godt ut av denne perioden, men det plager meg hvor dårlig jeg hadde det. Jeg leser notater og ser bilder fra denne perioden og jeg blir helt satt ut av hvor ille jeg hadde det. Dette er noe som kan plage meg i løpet av dagen om noen sier ett eller annet om denne perioden. Jeg lurer derfor på om jeg kanskje burde gå til en psykolog eller lignende for å få bearbeidet det som skjedde? Eller er det bare jeg selv som overdriver det?

Anonymkode: 0a11e...525

Nei det synes jeg ikke du trenger, du har kommet deg videre. Det er helt normalt å tenke tilbake på vonde perioder som vanskelige og "et under at jeg kom meg gjennom det".

Anonymkode: 3462b...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...