Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å ha en blandet personlighetsforstyrrelse i tillegg til en spesifikk personlighetsforstyrrelse? Har nylig fått diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, men jeg ble diagnostisert med en annen personlighetsforstyrrelse for rundt et år siden. Jeg har ikke hørt noe om at diagnosen har blitt fjernet. 

Anonymkode: 1e050...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykriatien lager nye diagnoser hver dag virker set som. Jeg fikk nylig tilbakevendende depresjon med tilpasningsproblemer. Og helseangst. De jeg i 2017 ikke godtok samtale på Dps Poliklinikk hadde jeg mest sannsynlig personlighetsproblematikk uten engang å ha vært innom døra der. Disse folka tror jeg selv lider av problemer de ikke kan sette ord på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kan man.

Du kan ha en spesifikk personlighetsforstyrrelse (feks engstelig/unnvikende.) Samtidig kan man ha mange trekk fra feks schizotyp, borderline og paranoid personlighetsforstyrrelse, uten at du møter alle kravene til noen av dem. Hvis symptomtrykket fra de 3 personlighetsforstyrrelsene samlet påvirker funksjonsevne og livskvalitet, så får man diagnosen "blandet personlighetsforstyrrelse", i tillegg til den spesifikke personlighetsforstyrrelsen man har fra før av. 

Anonymkode: 29e36...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Vidar71 skrev:

Psykriatien lager nye diagnoser hver dag virker set som. Jeg fikk nylig tilbakevendende depresjon med tilpasningsproblemer. Og helseangst. De jeg i 2017 ikke godtok samtale på Dps Poliklinikk hadde jeg mest sannsynlig personlighetsproblematikk uten engang å ha vært innom døra der. Disse folka tror jeg selv lider av problemer de ikke kan sette ord på. 

Tror du bør realitetsorientere deg litt.... og du generaliserer noe voldsomt. 

Anonymkode: bd9ce...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Vidar71 skrev:

Psykriatien lager nye diagnoser hver dag virker set som. Jeg fikk nylig tilbakevendende depresjon med tilpasningsproblemer. Og helseangst. De jeg i 2017 ikke godtok samtale på Dps Poliklinikk hadde jeg mest sannsynlig personlighetsproblematikk uten engang å ha vært innom døra der. Disse folka tror jeg selv lider av problemer de ikke kan sette ord på. 

Siden vi er i gang med å synse, så tror jeg det er mer sannsynlig at du har personlighetsproblematikk enn at de ansatte lider av problemer de ikke kan sette ord på. 

 

Anonymkode: dec38...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.3.2019 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Siden vi er i gang med å synse, så tror jeg det er mer sannsynlig at du har personlighetsproblematikk enn at de ansatte lider av problemer de ikke kan sette ord på. 

 

Anonymkode: dec38...7f4

Det er noe rart hvis en pasient for høre at h*n har personlighetsproblematikk fordi h*n møter ikke til samtale.  Det hadde gjort meg fly forbanna med slik diagnose.  Jeg har også den erfaringen at mange er ganske raske å diagnostisere uten å tenke på hva de sier.

Anonymkode: 855b9...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...