Gå til innhold

Blødning/mensenvarsel på slutten av p-pillebrett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.
Jeg går på Oralcon P-pille (samme virkestoff som Microgynon eller hvordan det staves). Denne fungerer slik at man tar én pille daglig i 3 uker, før man kan ta en ukes pause og deretter starte på nytt brett. Men pga. stress og lignende har jeg de siste månedene valgt å hoppe direkte på neste brett når ett er avsluttet. Jeg opplever at det kommer litt blod en-to dager før P-pillebrettet er slutt, dette ser tydelig ut som menstruasjonsblod. Smertene er ikke sterke, men de er akkurat de samme som jeg har før og under menstruasjon. Hvorfor skjer dette, er det fordi kroppen varsler meg på noen måte? Som sagt, det jeg opplever nå er akkurat det jeg opplever når jeg har vanlig menstruasjon. Men jeg må medgi at jeg er litt forvirret. For det har vært mye frem og tilbake etter at jeg begynte på nevnte P-pille. Delvis fordi jeg har slitt med hemoroider, og delvis fordi jeg har en angstlidelse som bunner i sykdomsangst (har en årelang historie med sykehusinnleggelser og operasjoner pga. nevrologisk medfødt diagnose).

Må også nevne at jeg i perioder har slitt med hemoroider (det er en stund siden nå), og at jeg i perioder med stress og bekymring får litt trøbbel med avføring. 

Jeg har svært god dialog med min fastlege, hun er super. Hun sier jeg kan kontakte henne ved behov, men jeg føler liksom ikke at det er riktig å "renne ned døra" hennes. 

Jeg hverken røyker eller drikker, og går kun på P-pille og Escitalopram (samme virkestoff som Cipralex). Utover det som er nevnt her, er det ingen andre problemer knyttet til dette, det er kun etter at jeg startet på P-pillen at det har vært mye frem og tilbake. Jeg har ikke startet nylig, har gått på den i ett års tid. Men det er klart, jeg innrømmer at alt dette gjør meg ENDA mer stresset, og det er vel ikke bra for menstruasjonssyklusen?

Anonymkode: b1c15...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen,
Prøver å redigere mitt opprinnelige innlegg, men får det ikke til. Lager derfor et nytt svar her inne. Er det noen her inne som har erfaringer/lignende opplevelser som det jeg skriver om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...