Gjest Tåa Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei. Hver vinter får jeg lungebetennelse og forkjølelse.Har astma som jeg holder fin med Seritide og Bricanyl.Iperioder er jeg veldig tett,men det går så utover stemmen min.Er så hes i enkelte perioder spesielt vår og sommer.Har blitt testa med blodprøver for pollen/dyreallergi,men ingenting så slår ut.Når jeg gjør reint med vaskemidler uansett hvilke så blir jeg stemmeløs. Nå har jeg en lei hoste på gang igjen og nå er jeg begynt å komme meg i stemmen etter fire dager med uten.Er livredd ny lungebetennelse for dette må vel svekke mitt immunforsvar? Jobber i barnehage hvor jeg trives ,men der er et friskluftsanlegg som vi har blåsende over oss i enkelte kroker og der er det kaldt. Kan dette ha noe å si.Det går jo stadig noe i en barnehage og kanskje bør jeg vurdere helsa mi opp mot gleden av å jobbe blant all smitte når jeg er så utsatt?? Kan jeg få noen råd på veien før jeg mister motet?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44774-astmaheshet-og-immunforsvar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Kjære Tåa, Det er mye gleder man har av barnehaver, men noenegativt får man også med. Det er en betydelig mengde av luftveisinfeksjoner som sirkulerer blant barna, mange av dem går med luftveisinfeksjoner storparten av vinteren. Selvfølgfelig bringer de med seg hjem infeksjonene sine, og familien får engod del av dette. Enda mer utsatt er ansatte i barnehavene. Det er vanskelig å gi råd om hva man kan gjøre. Ofte kan det være noe allergi med i mekanismen for utvikling av sykdommer, selv om det er ikke alltid påvisbar med allergiprøver. Den hjelpen du får av de medisinene du tar tyder også på at det er tilfelle hos deg. Den absolutt dominerende andel av disse infeksjoner er forårsaket av virus og det er pt. svært lite vi kan gjøre med dem, både når det gjelder forebygging og behandling. Jeg kunne tenke meg å foreslo at du spør allergologen/barnelegen i DOL om de samme spørsmål. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44774-astmaheshet-og-immunforsvar/#findComment-169588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.