Gå til innhold

Slutta på litium


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sykdomsforebygging/beskyttelse er ikke enten/eller. For en med BP1 er det alltid en fare/risiko for mani. Med kun Xeplion er risikoen lengt mindre enn umedisinert. Med Xeplion + litium er risikoen ytterligere redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En medisin som i en del studier har vist god effekt mot mani, som verken gir nevneverdig med psykiatriske bivirkninger eller vektoppgang, er Verapamil (Isoptin). I likhet med propranolol som jeg nevner en del, er det egentlig en medisin mot hjerterytmeforstyrrelser, men med den tilleggseffekt at den kan brukes på psykiatrisk indikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Nei, det gikk ikke uten litium. Følte nærvær hele natta med mine åndelige livsveiledere og satan og absurde ord og fraser gjentok seg i hodet mitt. Fikk innleggelse og får litium igjen. Et mega nederlag. Tilbake til den uutholdelige tørsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
På 1.4.2019 den 15.43, issomethingwrong skrev:

En medisin som i en del studier har vist god effekt mot mani, som verken gir nevneverdig med psykiatriske bivirkninger eller vektoppgang, er Verapamil (Isoptin). I likhet med propranolol som jeg nevner en del, er det egentlig en medisin mot hjerterytmeforstyrrelser, men med den tilleggseffekt at den kan brukes på psykiatrisk indikasjon.

Interessant. Det vil jeg sjekke ut😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...