Gå til innhold

Dårlig av litium


Fionys

Anbefalte innlegg

Etter å trappet opp med Lithionit for ca. 4 uker siden så har jeg stort sett vært dårlig hver dag med kvalme og diare. Litiumskonsentrasjon er på 0,9 og har prøvd å holde ut for å se om jeg får effekt av medisinen nå, men ser dårlig ut. Det ser ikke ut til å gå over og jeg begynner å bli ganske lei så vurdere å trappe ned igjen for så å slutte. Kanskje noen her har tips til hva man kan prøve å gjøre for å bli kvitt disse bivirkningene? Har det noen hensikt å for eksempel prøve å drikke biola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, elina777 skrev:

Jeg sluttet og begynte igjen, da gikk diareen over. Men massiv tørste orker jeg ikke mer så sluttet igjen

Jeg har massiv tørste nå i tillegg til alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

0.9 er ganske höyt. Om du ikke opplever effekt på den konsentrasjonen, ville jeg revurdert nytten. 

Ja jeg skal få ordnet med time hos ny psykiater, men det kan nok ta litt tid før jeg får en time. Psykiater ønsker at jeg opp på en nivå 0,7-0,9. Skal ta ny blodprøve nesteuke og avtar ikke bivirkningen så trapper jeg litt ned slik jeg har blitt fortalt. Har mest lyst til å klare meg uten medisiner, men hadde håpet at jeg fikk litt nytte av de, men så langt så har virkningene vært dårlig og bivirkningen plagsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er vel i grunnen den sure greia mange av oss bokstavelig må svelge. Piller... Å kutte ut medisiner for bp ekler gå med det ubehandlet kan jo gå temmelig galt. Så da blir det en avveining, dessverre på godt og vondt ofte. Men jeg håper dere finner fram til en lösning som kan funke. Litium er ikke for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det er vel i grunnen den sure greia mange av oss bokstavelig må svelge. Piller... Å kutte ut medisiner for bp ekler gå med det ubehandlet kan jo gå temmelig galt. Så da blir det en avveining, dessverre på godt og vondt ofte. Men jeg håper dere finner fram til en lösning som kan funke. Litium er ikke for alle. 

Saken er at jeg ikke har fått noen diagnose på bp og litium skulle være et forsøk, men pga. bytte av behandlere både psykolog og psykiater samtidig så ble dette forsøket så som så. Å nå igjen så har psykiater sluttet så jeg får smøre meg med tålmodighet og vente på en ny psykiater og høre hva h*n mener, for det er jo ikke godt å si for de mener gjerne litt forskjellig. Blir uansett ikke å slutte med litium før jeg har en ny psykiater, men mulig jeg må trappe litt ned pga. bivirkninger. Det er mye venting i helsevesen uansett hva det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...