Gå til innhold

Medisin mot helseangst


Esob

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med Noritren eller buspiron mot angst. Eller noen andre forslag på gode angstmedisiner. Skal til legen for å diskutere nye medisiner så kan være greit å vite litt på forhånd. Har forsøkt alt av Ssri, tolvon og Brintelix, men disse hjelper på depresjonen, men ikke på angsten min. Håper noen kan dele sine tanker/erfaringer med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den beste medisinen er kjærlighet og sosialt samvær, prøv å utfordre angsten din, gjør den til din venn, bruk den til noe positivt. Synes alt for mange her inne er opphengt i medisiner, som om det er løsningen på alle problemer. Kærlighet, forståelse og sosialt samvær gjorde meg til ett nytt menneske, å jeg var hardt ute å kjørte. klem<3

Anonymkode: 517cf...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dessverre ingen medisin mot helseangst.

Men det er skrevet mange gode innlegg om det - også den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den beste medisinen er kjærlighet og sosialt samvær, prøv å utfordre angsten din, gjør den til din venn, bruk den til noe positivt. Synes alt for mange her inne er opphengt i medisiner, som om det er løsningen på alle problemer. Kærlighet, forståelse og sosialt samvær gjorde meg til ett nytt menneske, å jeg var hardt ute å kjørte. klem<3

Anonymkode: 517cf...c9c

Veldig enig med deg om det du skriver her. Men noen ganger er man så desperat at man tenker medisiner løser alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kupton skrev:

Det finnes dessverre ingen medisin mot helseangst.

Men det er skrevet mange gode innlegg om det - også den siste tiden.

Dumt spørsmål, men er helt ny her på forumet. Hvordan søker jeg etter gamle tråder om f eks helseangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Dette er nok fint lite utover psykoterapi som kan hjelpe fot helseangsten din. Nå har jeg aldri slitt med akkurat det selv, men det höres både slitsomt og vondt ut. Medisiner kan nok ha en effekt på generell angst og panikk. Buspiron vet jeg noen anbefaler. Vil TRO at den har mindre bivirkninger enn Noritren. Men om du ikke allerede har kontakt med psykolog, anbefaler jeg deg på det sterkeste å få henvisning hos fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...