Gå til innhold

Nonzinan


Ninkenpoo

Anbefalte innlegg

Bør nonzinan tas i 2doser eller er det muligt å ta kun på kveld? Tar 100 morgen å 100kveld.

Men blir så ekstremt slapp på dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi befinner oss i 2019. Det må da være mulig å finne bedre medikamenter enn Nozinan? Dette preparatet er vel nesten psykofarmakaens versjon av årelating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Janus30 skrev:

Vi befinner oss i 2019. Det må da være mulig å finne bedre medikamenter enn Nozinan? Dette preparatet er vel nesten psykofarmakaens versjon av årelating. 

I utgangspunktet har du mye rett, men før vi vet indikasjonen, hva som er prøvd tidligere, og hvorfor en har endt opp med Nozinan, kan vi ikke dømme det nord og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, kupton skrev:

I utgangspunktet har du mye rett, men før vi vet indikasjonen, hva som er prøvd tidligere, og hvorfor en har endt opp med Nozinan, kan vi ikke dømme det nord og ned.

For all del. Funker det så funker det, uansett om det er 50 år gammelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ninkenpoo skrev:

Hvilket nytt preparat er lik nonzinan?

Atypiske antipsykotika har tilnærmet fullstendig erstattet førstegenerasjons antipsykotika. Nozinan tilhører gruppen førstegenerasjons antipsykotika. 

Hvilket preparat som kan erstatte Nozinan i ditt tilfelle kan vi ikke si noe om, fordi vi ikke vet hvorfor du tar medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nozinan er en utmerket sovemedisin, og ett av de mest potente antihistaminene som finnes. Imidlertid er det en medisin som «gjør mye rart» og påvirker veldig mye i hjernen og derfor har mye bivirkninger. Derfor har den mer eller mindre blitt erstattet med medisiner som er mer selektive i virkningen sin og derfor har mindre bivirkninger, for andre plager enn i små doser mot dårlig søvn.

Den eneste grunnen til at jeg personlig ville tatt Nozinan på dagtid var om jeg var fullstendig krakilsk og trengte umiddelbar ro. Det er klart man blir sløv av den. Den er tross alt en av markedets mest effektive sovemedisiner.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nozinan er en utmerket sovemedisin, og ett av de mest potente antihistaminene som finnes. Imidlertid er det en medisin som «gjør mye rart» og påvirker veldig mye i hjernen og derfor har mye bivirkninger. Derfor har den mer eller mindre blitt erstattet med medisiner som er mer selektive i virkningen sin og derfor har mindre bivirkninger, for andre plager enn i små doser mot dårlig søvn.

Den eneste grunnen til at jeg personlig ville tatt Nozinan på dagtid var om jeg var fullstendig krakilsk og trengte umiddelbar ro. Det er klart man blir sløv av den. Den er tross alt en av markedets mest effektive sovemedisiner.

Jeg fikk ikke sove av det, var som om jeg hadde tatt ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Fikk flytende nozinan da jeg var innlagt for 15 år siden for å få umiddelbar virkning mot depresjonssmertene da sloknet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg rappet Nozinan fra farfaren min under en av mine første hypomanier. Visste at han tok det som sovemedisin, for han hadde skrytt av det. Etter svært lang tid uten søvn og et lys som brant livlig i begge enderm krangler... Jeg måtte bare, så jeg rappet noen. Det fikk meg ned på jorda igjen. Dessverre ble jeg depressiv etterpå, men jeg fikk da i det minste gjort noe med den hypomanien. Har og fått det som sovemedisin i lav dose seinere, men det er noen år siden nå. Funket bra i det henseende. Til daglig ville jeg nok valgt noe annet med mindre bivirkeninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det som e-resept - men den blir liggende for å si det sånn. Jeg visste ikke hva det var, men etter litt research er den helt uaktuell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd Nozinan under tre-fire hypomanier. Ble hverken trøtt eller noe roligere. Det eneste som skjedde var at jeg fikk kraftig neseblod hver gang. 

Anonymkode: 49a22...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd Nozinan under tre-fire hypomanier. Ble hverken trøtt eller noe roligere. Det eneste som skjedde var at jeg fikk kraftig neseblod hver gang. 

Anonymkode: 49a22...d8b

En venninne fikk stadig neseblod på xeplion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste var da en legevaktslege prøvde å gi meg Nozian mot migrene fra helvete som hadde vart i fire-fem dager. Han ville jeg skulle ta det for å få sove, og jeg måtte forklare to-tre ganger at jeg sov veldig mye, men måtte ha noe som tok rotta på det verste og lengste migreneanfallet jeg hadde hatt. Så jeg forklarte at det var ingen vits, og at jeg besvimer av det apedopet. Fikk til slutt noe SMERTESTILLENDE som tok knekken på migrenen. Jeg håper det ikke er vanlig å tilby Nozinan mot migrene. 

Anonymkode: b469d...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste var da en legevaktslege prøvde å gi meg Nozian mot migrene fra helvete som hadde vart i fire-fem dager. Han ville jeg skulle ta det for å få sove, og jeg måtte forklare to-tre ganger at jeg sov veldig mye, men måtte ha noe som tok rotta på det verste og lengste migreneanfallet jeg hadde hatt. Så jeg forklarte at det var ingen vits, og at jeg besvimer av det apedopet. Fikk til slutt noe SMERTESTILLENDE som tok knekken på migrenen. Jeg håper det ikke er vanlig å tilby Nozinan mot migrene. 

Anonymkode: b469d...711

Nozinan utvider blodårene og kan gjøre migrene verre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nozinan utvider blodårene og kan gjøre migrene verre! 

Da var det jammen godt jeg nektet og fikk noe som fungerte i stedet. Det er det verste migreneanfallet jeg noensinne har hatt!

Anonymkode: b469d...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...