Gå til innhold

Hjelp for å komme ned fra hypomani


Drømmeautomat

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat

Føler meg litt høyt oppe akkurat nå. Sanseinntrykk er veldig sterke og overveldende. Er i Polen akkurat nå, var nettopp på et krigsmuseum og ble overveldet, begynte å gråte mitt blant folk og komme meg ut. Fortsatt temmelig skjelven, føler angst. Skal ra fly i kveld. Hva skal jeg gjøre for å dempe dette? Bør jeg drikke alkohol? Skal møte ei jente her nå straks. Har ikke drukket noe eller tatt noe men føler meg rusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Føler meg litt høyt oppe akkurat nå. Sanseinntrykk er veldig sterke og overveldende. Er i Polen akkurat nå, var nettopp på et krigsmuseum og ble overveldet, begynte å gråte mitt blant folk og komme meg ut. Fortsatt temmelig skjelven, føler angst. Skal ra fly i kveld. Hva skal jeg gjøre for å dempe dette? Bør jeg drikke alkohol? Skal møte ei jente her nå straks. Har ikke drukket noe eller tatt noe men føler meg rusa. 

Du bør åpenbart avstå fra alkohol. 

Du bør også unngå festing (selv uten alkohol) til langt på natt og andre stimulerende aktiviteter. 

Og ikke minst: sov alt du kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Ok så ikke svaret ditt. Vil egentlig bare komme meg til Norge nå. Sliter med å sove nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drømmeautomat skrev:

Det korte spørsmålet er egentlig: kan alkohol være nyttig nå for å dempe angst? 

Det korte svaret er NEI. 

Alkohol kan være bensin på bålet nå. Du risikerer ingenting ved å holde deg unna alkohol. Det samme kan ikke sies om å skulle drikke for å lindre symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...