Gå til innhold

Erfaringer med DPS vs privatpraktiserende?


Villanda

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke trenger så hyppig kontakt med psykiater jevnt over, det er det jeg ser for meg.. Men blir jeg dårlig går det på et eller anna tidspunkt veldig raskt i utforbakke. Det jeg tror hjelper best da  er å komme tidlig  i gang med TMS. Tidlig ute nå i vinter, og jeg slapp unda full sykemelding. Så tidlig behandling sparer jo ikke bare meg for lidelse. Å kunne jobbe litt, kommer jo samfunnet til gode også.

Men altså.. jeg tror raskt i gang med TMS, er lurt. Jeg har jo min plan, og vet når jeg kontakter hjelp. Men hvordan er det med privatpraktiserende vs DPS, hvor er det mest sannsynlig å få evt en ekstratime henvisning raskest? Vet ikke hva som er vanlig med privatpraktiserende. Jeg tror at jeg er bortskjemt. Må man vente til neste time hvis den er om noen uker? Er DPS bedre om en kanskje trenger litt subakutt hjelp?

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har privatpraktiserende psykolog, vanligvis har jeg time hver uke/hver fjortende dag men noen ganger går det et par uker mellom timene våre. Om det da skjer noe i mellomtiden som gjør at jeg får bruk for henne kan jeg uten problem ta kontakt med henne! Jeg har både jobb- og privatnummeret hennes + at jeg kan sende mail (type - hei, kan du ringe meg?/Kan vi flytte timen? etc.)

Vet ikke hva du mener med henvisning til ekstratime da, men har du først en fot innenfor en pasientliste så trenger du ikke en ny henvisning om du trenger en hastetime!:)

Hva er TMS forresten?

Anonymkode: ca171...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...