Gå til innhold

Hva skjer med meg? Blandet episode eller rapid cycling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo!

Diagnose: bipolar 1.
Tilstand de to siste månedene: hypomani med innslag av mani. 
Medisinering: Litionit (fast), Zyprexa og Sobril ved behov. Har relativt god kontroll med denne medisineringen, men vil ikke bruke Zyprexa ofte da jeg blir så påvirket av den.  

Den siste uken har det vært en endring. Hadde en akutt episode med (selvdiagnostisert) psykose etter et par netter med veldig lite søvn. Syns og hørselshallusinasjoner samt forvridd virkelighetsoppfattelse. Etter to døgn med Zyprexa 5 mg var symptomene borte, og det følte som om hjernen var restartet på en god måte. 

Videre i uken kom hørselshallusjonasjonor igjen daglig, mest på morgenen og kvelden. Fortsatt sympt. på hypomani.
Jeg har ikke lenger kun kjent på fantastiske følelser og eufori. Disse følelsene er der daglig, men jeg kan plutselig gråte masse, føle meg utslitt, rasende, sint og irritabel. Enten føler jeg de gode følelsene, eller de dårlige, eller begge på en gang. Det siste er ganske frustrerende, og hjernen føles som to tannhjul i lås. 

Jeg er usikker på hva denne vendingen er. Om det fortsatt er hypomani, eller om det er mani (tror egentlig ikke det, men er ikke sikker), om det er psykose, blandet ep. eller plutselig veldig rapid cycling. 

Anonymkode: 75195...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Tjah... Jeghar opplevd lignende, dog uten psykosesymtpomer og jeg har bp2. Men jeg har hatt denne fugl/fisk samtidigvarianten. Alt fra å være hyper og positiv til å seinere samme dag føle meg livsfarlig deprimert, så svinge opp igjen. Likevel var både håpløshet og oppstemthet litt samtidig forekommende. Det fikk jeg diagnostisert som en blandet episode. Utrolig slitsom tilstand, som jeg virkelig ikke unner en sje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det regnes som mani når det er psykosesymptomer med i bildet

Anonymkode: 971e0...b31

Hva regnes depresjon som da når det er psykosesymptomer med i bildet? Dobbelt-deprimert, psykosedeprimert, ekstradeprimert, helvetesdeprimert, fuckdegdeprimert?

 

Anonymkode: b880d...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva regnes depresjon som da når det er psykosesymptomer med i bildet? Dobbelt-deprimert, psykosedeprimert, ekstradeprimert, helvetesdeprimert, fuckdegdeprimert?

 

Anonymkode: b880d...b86

Depresjon med psykotiske symptomer

Anonymkode: 971e0...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva regnes depresjon som da når det er psykosesymptomer med i bildet? Dobbelt-deprimert, psykosedeprimert, ekstradeprimert, helvetesdeprimert, fuckdegdeprimert?

 

Anonymkode: b880d...b86

Med stemningskongruente vrangforestillinger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...