Gå til innhold

Hvordan takle det å komme ut av en depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter en lengre periode der jeg har kjent på dette tunge depressive har jeg helt plutselig hatt noen dager der ting er lettere. Fra å ha kjent på total håpløshet og dødstanker kan jeg nå føle på litt energi og håp. Ikke noe manisk men bare slik at jeg kjenner jeg kan reise meg litt og gjøre noe. Jeg forstår faktisk ikke hva som skjedde, det er som om noen har skrudd på en bryter og lyset kom på. Dette har jeg vært opplevd mange ganger. Problemet er at ganske raskt blir angsten forsterket i disse « bedre» periodene. I går la jeg planer og hadde gode samtaler med mine nærmeste. I dag er angsten sterk og jeg blir sliten av å snakke med folk. Kanskje det å velge livet  blir for krevende. Er det noen som forstår hvorfor dette skjer og evt hvordan kan jeg bevar de gode periodene så de holder litt lengre enn noen dager eller uker?. Er dette jeg opplever vanlig? 

Anonymkode: 0e803...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slik bedring alltid er. Først noen korte studer med bedring. Etter hvert blir de lengre og kommer hyppigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, kupton skrev:

Det er slik bedring alltid er. Først noen korte studer med bedring. Etter hvert blir de lengre og kommer hyppigere.

Takk for svar. Du har sikkert rett. Det hjelper å høre at det er normalt og at jeg likevel er på fremgang. Håper jeg får en lengre god periode , det er så veldig, veldig lenge siden sist. Hadde noen uker sist sommer som var helt ok. Blir bare litt sliten av dette. Prøvd uten medisiner en stund nå men har lurt på om jeg burde kontakte psykiateren min likevel. Det er så svart når det er svart skjønner du, får liksom ikke samlet meg nok til å gjøre forandringer i de korte gode periodene. 

Anonymkode: 0e803...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...