Gå til innhold

Bli kjent med andre pasienter?


sst12

Anbefalte innlegg

Noen som har blitt kjent med andre pasienter når dere har vært innlagt og truffet hverandre etterpå ?

Pleier ofte og lure på hvordan det går med de andre pasientene etter at de er skrivd ut... man snakker sammen hver dag i flere måneder og så er de plutselig utskrevet og du ser de aldri igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg trår varsomt her. Dessverre brant jeg meg skikkelig på det for noen år siden. Det ble et helt dysfunksjonelt forhold med en person som etter hvert viste seg å bruke meg til det ene og det andre i stedet for å holde et vennskap. Jeg fikk alvorlige trusler mot meg, og det endte med at hun fikk et pålegg fra politiet om ikke å kontakte meg mer. Et slikt pålegg fikk selvsagt jeg og, men det var det siste som plaget meg. Kontakten var over. Kunne sagt mye, men det er jo noe som heter personværn... Kanskje kunne jeg taklet ting bedre hvisomattedersomatte, men det hendte nå det som hendte. Stort sett sier jeg ikke etternavnet mitt til medpasienter, for da kan de lett søke meg opp. Jeg sier rett og slett til medpasienter at jeg er restriktiv på å opprette kontakter med personer jeg møter under omstendigheter der jeg egentlig har nok med meg selv. Et par ganger har jeg vært frekk nok til å spørre noen som hva de heter, og selv lagt til på FB. Men man skal være varsom. Samtidig er det jo veldig forskjell på å være innlagt med noen i to uker versus tre måneder. En slik innleggelse var jeg igjennom for noen år siden, og jeg har kontakt med noen av de. Vi prater sammen på messenger av og til. En av de ser jeg av og til, men det er det særskilte grunner til. 

Man må føle seg trygg, og at man kan sette grenser om det spinner ut av kontroll. Så tenker jeg det er best å være venner fordi man liker hverandre som personer, ikke for å være hverandres terapeuter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er venn med to stk jeg var innlagt med for mange år siden og det går kjempegreit, det er to gode personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange har jeg bare måtte kutte ut etter en stund, pga destruktivitet eller at de rett og slett ikke var hyggelige personer. To døde. Men to stykker har jeg hatt som venner i 20 år snart. Hun ene er en av mine nærmeste venner den dag i dag. 

Anonymkode: f315d...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...