Gå til innhold

Å stå i jobb etter lang sykemelding


SanneVega

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært sykemeldt for angst og dyp depresjon i over ett år har jeg over et halvår jobbet meg opp i en 80% stilling.
Jeg har gjennomført alle mulige tenklige behandlinger, men føler ennå et sterkt ubehag ved å gå på jobb. 
Jeg sliter med tanker om at andre tenker at jeg ikke er til å stole på fordi jeg har vært syk (de vet deler av årsaken) og hver gang jeg gjør en liten feil (noe alle gjør i mitt yrke - kontorjobb) blir jeg helt satt ut. Vekter mine ord hele tiden og noen ganger føler jeg meg helt fremmedgjort - som om jeg ikke husker hvordan det er normalt å oppføre seg. Jeg vet da at jeg blir "rar" på ordentlig etter jeg har sagt noe jeg tror kan ha vært litt usammenhengende eller rart og det blir da en ond spiral. Jeg vet at jeg egentlig er god i jobben min, har hatt samme jobb i 12 år, men nå dreier alt seg om hva andre tenker om meg. Jeg er 40 år, men føler meg plutselig som en usikker tenåring. Det hører med til historien at jeg før SM ble trakassert av en sjef som nå har fått sparken på grunn av dette. Trenger bare noen konkrete råd for hva jeg kan gjøre i hverdagen for å stenge disse tankene ute.... Føler meg så alene.

Endret av SanneVega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...