Gå til innhold

Kupton / andre antidepressiva vs. stoffshifte


Betti 11

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger råd. For to dager siden hadde jeg et møte med fastlegen og sykepleieren. Vi snakkte om smerter og depresjon. Han kvir seg å henvise meg til smerteklinikk, sa det er to års ventetid og at smerter kan henger sammen med stressituasjonen min og depresjon kommer fra lav stoffshifte. Siste gang var det litt lav og jeg gikk opp i dose igjen og merker likevel ingen forsjell. Jeg orker ikke mer og føler jeg gir opp snart. Jeg fyllte ut et skjema for depresjon hvor jeg scoret svært høyt sa sykepleieren. Hun spurte om jeg hadde en samtale med psykolog en gang og jeg sa aldri. Hun var forundret over det. Nå har jeg fyllt ut et skjema ( nesten det samme som jeg fyllte ut før første time) om hele situasjonen, hvordan jeg gå overeins med mennesker, med familie, om jeg jobber osv. De må jeg gi sykepleieren om to uker. I morgen har jeg igjen en time med fastlegen og jeg antar at stoffshifte er normal og at jeg ikke få medisin mot depresjon. Jeg gå snart bananas her. Hva skal jeg gjøre mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bytte fastlege?

 

Jeg er ikke Spessielt depressiv. Går på 175 mg Levaxin. Som ligger der den skal. Trett og sliten er jeg av og til, men ikke depressiv.

Anonymkode: d95f4...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytte fastlege?

 

Jeg er ikke Spessielt depressiv. Går på 175 mg Levaxin. Som ligger der den skal. Trett og sliten er jeg av og til, men ikke depressiv.

Anonymkode: d95f4...745

Jeg har 50 mkg og en dag 100  mkg. Kan ikke bytte nå. Jeg orker ikke å fortelle alt fra nytt. Ellers er han veldig engagert i å hjelpe meg. Her jeg bor er ikke mye fastleger og de andre er ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kupton skrev:

Assosiasjonen mellom lavt stoffskifte og depresjon er langt mindre enn det som ofte læres bort. Les denne geniale artikkelen til Anne Engum:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1034/j.1600-0447.2002.01250.x

 Om du er deprimert, bør du behandles for det uavhengig av labverdier på stoffskifte.

Tusen takk! Jeg fikk i dag escitalopram. Stoffshifte var normal. Jeg føler meg veldig dårlig. Håper det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...