Gå til innhold

Blodtrykksmåler for hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Gjest 1965-modell

Hei Dr. Søyland

Det er så mangt og mye å få kjøpt på markedet. Dvs en kan "teste" seg hjemme.

Tenker da spesiellt på BT måler for hjemmebruk.

Er de egentlig så effektive, stole på slik at en ikke behøver å oppsøke lege o.l. for blodtrykksjekk? Jeg tenker da på oss som er i utgangspunktet friske.

De er jo også dyre og mange av bra kjente merker. Så de må jo være noe pålitelige.

Med vennlig hilsen 1965-modell.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44790-blodtrykksm%C3%A5ler-for-hjemmebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1965-modell

Jeg glemte å si at jeg har en Braun- måler selv, bare for ren nyskjerighet for å kontrollere BT i situasjoner.

Det som er det rare er at BT mitt blir ikke spesiellt høyere ved pulsøkning hverken hos lege eller hjemme.

Men derimot vet angst uten hjertebank kan

undertrykket stige som la oss si : 120/90-93

og ved pulssøkning ned til120/80 +.

Er dette normalt ?

Mvh. jente.

Gjest 1965-modell

Jeg glemte å si at jeg har en Braun- måler selv, bare for ren nyskjerighet for å kontrollere BT i situasjoner.

Det som er det rare er at BT mitt blir ikke spesiellt høyere ved pulsøkning hverken hos lege eller hjemme.

Men derimot vet angst uten hjertebank kan

undertrykket stige som la oss si : 120/90-93

og ved pulssøkning ned til120/80 +.

Er dette normalt ?

Mvh. jente.

For ordens skyld så mener jeg overtrykkene på 120+ med undertrykk etter skråstrek.

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til 1965-modell.

Forsøk å selge ditt blodtrykksapparat. Både det og pulstellere hos friske personer produserer nevrotikere.

De fleste moderne apparater er ganske gode og gir reproduserbare trykk. De trykk du refererer fra deg selv er normale.

Hos personer med blodtrykkssykdom kan det i enkelte tilfeller være praktisk å ha muligheten for å kontrollere eget trykk i perioder, spesielt som kontroll av behandling og ved forandring av medikamenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...