Gå til innhold

Folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var nettopp ute for en ulykke med bil som kjørte inn i bil bakfra. Det var ingen personskade og saken er løst uten saksmål da det var klart skyldforhold. I etterkant av denne hendelsen reflekterte jeg en del over hendelsen og det som skjedde i etterkant. Jeg må skryte til nødetatene som var meget raskt på stedet og fikk tatt hånd om oss og ryddet åstedet. Det som jeg ble mest bekymret over i etterkant er hvordan folk som så hendelsen oppførte seg. Det var faktisk ikke en eneste bil som stoppet for å se om det gikk bra med oss. Alle bare kjørte sakte forbi med øyne på skaden på bilene for å så kjøre videre. Dette var også før vi hadde gått ut av bilene og fått kontroll på situasjonen, og fått ringt politi. Er det dette jeg kan forvente av alle her i samfunnet vårt? Er det kun oss selv vi bryr oss om? Jeg blir faktisk trist av hvor selvsentrert majoriteten av oss åpenbart er.. Flere som har erfaring med dette? 

Anonymkode: a29a8...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er så mange rare folk i dag. Skulle tro de fleste hadde en varseltrekant om annet i bilen. Jeg sørget alltid for at min far hadde førstehjelpsutstyr, vest og motorstarter når han kjørte.

Kanskje er det et uttrykk for at de fleste av oss tror mest på profesjonelle krefter når det gjelder å tre støttende til?  Eller amerikaniserte tilstander slik man hørte om da vistnok ved en misforståelse brannvesen var blitt konfrontert med erstatningskrav . Kanskje frykt for å bli innblandet i noe. Man hører så mye og vet ofte så lite. Husker på jobben jeg ba om å få et førstehjelpskurs da jeg jobbet i et publikumsmottak  men det var ingen nødvendighet og så mye andre ting som var mere viktige. Ikke uforståelig heller. Det var stor knapphet på ressurser også dengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Maggie55 skrev:

Skulle tro de fleste hadde en varseltrekant om annet i bilen.

Det er påbudt, så det har nok de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror nok folk har følelser. De prøver kanskje å oppføre seg adekvat eller som de tror man gjør i vår tid en slags rasjonalitet. Man måtte nesten intervjue dem for å finne det ut tror jeg. Alt er ikke så lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Dette var også før vi hadde gått ut av bilene og fått kontroll på situasjonen, og fått ringt politi.

2 timer siden, Maggie55 skrev:

Skulle tro de fleste hadde en varseltrekant om annet i bilen. 

Maggie: Les innlegget. De kunne jo ikke sette ut varseltrekant før de hadde gått ut av bilen.

Til TS: Man er påbudt å hjelpe, men du er ikke den føste jeg har hørt som har erfart dette. Visst er det skummelt å komme først, men jeg ville aldri hatt samvittighet til å ikke stoppe og høre om det trengs hjelp. Tenk å lese i avisen etterpå at man kunne reddet liv om man var raskt ute foreksempel? 

Jeg syns dette er like tankevekkende som deg.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Unnskyld så mye. Jeg fikk forståelse av at noen altså profesjonelle alt var på stedet men at forbipasserende biler stirret helt unødvendig på skadeomfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare lest om ulykker i avisen hvor journalisten har kommentert liknende av de forbikjørende.  Jeg tror det har mye med frykt og engstelse å gjøre og det faktum at i våre samfunn har alle sitt å tenke på tror jeg bare.

Hvordan gikk det videre?

Anonymkode: 4ef46...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...