Gå til innhold

HPV-vaksine og graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

 

Jeg skal i morgen ta HPV Gardasil 9-vaksine i morgen(første dose). Jeg leser at dette vil ta opp til 6mnd å fullføre dette vaksinasjons-programmet.

Jeg har nylig tatt celleprøve og en biopsi som viste celleforandringer grad 2. Jeg skal om en mnd inn til konisering.

 

Jeg og min samboer ønsker oss barn og var egentlig veldig klar til å sette i gang med å prøve etter et nylig gynekologisk inngrep jeg har hatt.

 

Burde jeg ta første vaksine i morgen, og da at vi må vente evt 6mnd til å prøve å bli gravid? 

Eller er det mulig å begynne å prøve å bli gravid etter konisering, og heller vente med HPV-vaksine til evt etter graviditet og fødsel? 

Det å skulle prøve å bli gravid etter konisering er selvfølgelig kun noe vi kommer til å prøve på om prøvene er fine og at de greier å fjerne de syke cellene.

 

Takker for alle svar.

Anonymkode: f3fda...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det svarer ingen ekspert her mer, så jeg hadde tatt det spørsmålet hos legen / gynekologen eller på feks Lommelegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...