Gå til innhold

Listhaug: - Vi ser en gettoisering av Oslo. Nye tall fra SSB viser at etniske nordmenn flytter i hopetall fra bydeler med mange innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nye tall fra SSB viser at etniske nordmenn flytter i hopetall fra bydeler med mange innvandrere. Raymond Johansen (Ap) er enig med Frp i at det ikke er en ønsket utvikling.

Netto innvandring i Oslo 2007-2017: Nesten 70.000 
Netto utflytting av etniske nordmenn: 5000

Netto innvandring i Groruddalen + Søndre Nordstrand: 22.000
Netto utflytting nordmenn fra samme område: 16.000

I tillegg: 
4 av 10 nyfødte i Oslo har innvandringsbakgrunn
8 av 10 nyfødt i Groruddalen og Søndre Nordstrand har innvandringsbakgunn.

FLYTTESTRÃMMEN: PÃ¥ Søndre Nordstrand har nesten én av fem med norsk bakgrunn flyttet i perioden 2008-2016. I Groruddalen har mer enn én av ti flyttet i løpet av perioden. PÃ¥ Grünerløkka, Sagene og Gamle Oslo er det stor netto innflytting blant dem med norsk bakgrunn.

https://www.dagbladet.no/nyheter/listhaug---vi-ser-en-gettoisering-av-oslo/70848947

Har vi et problem, kan man våge å stille det spørsmålet?

 

Anonymkode: 2439f...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg bor i en av de røde bydelene.

 

Jeg har ikke noen planer om å flytte.

Men all denne negative oppmerksomheten hjelper nok ikke saken.

 

Men det bør jo være en tankevekker for de som er pro-innvandring att nordmenn i større grad flytter fra områder med mange utlendinger. Hvis det er så jævlig uproblematisk med innvandring, så skulle man jo tro det var fargerikt felleskap og bare velstand.

 

Når idioter som heier frem en uforsvarlig asyl og innvandringspolitikk og som bor i blendahvite Oslo vest, eller ved Stabekk  eller Sant Hans Haugen så kan man jo lure på hvorfor de ikke flytter til Groruddalen eller søndre Nordstrand i stedet da. 

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare veldig rart at politiet ikke engasjerer seg mere. Dette er jo en utvikling som er alt annet enn betryggende.

Anonymkode: c000d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir samfunnsutviklingen ekstra uheldig må vi kanskje alle omstille oss til et liv med kriminelle på alle kanter. Ikke noe ønskesenatio tror jeg de aller fleste uansett standpunkt i innvandring  vil være enig i. Det virker som man fører og har ført en politikk man ikke har ressusgrunnlag for i vårt samfunn og samtid opprettholde et sivilisert og godt samfunn  spør du meg. Det er mye som " ikke henger på greip her" så enig. Dette blir kanskje mye valgt tema i kommunene om ikke økonomien blir  sak nummer 1 om man skal tro så mye media på alt da.

Anonymkode: c000d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet vi nok til å møte de nye utfordringene.? Tenk bare på den nye bakteriefloraen som folk flest mer og mer vil være bærere av. Andre sykdommer vi ikke er så vant med å takle. En ny kultur drives frem som mange som ikke er  aktive i skole eller arbeidsliv har mulighet til å lære seg mye om.Politikerene driver bare med dull tror jeg.

Anonymkode: c000d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg bor i en av de røde bydelene.

 

Jeg har ikke noen planer om å flytte.

Men all denne negative oppmerksomheten hjelper nok ikke saken.

 

Men det bør jo være en tankevekker for de som er pro-innvandring att nordmenn i større grad flytter fra områder med mange utlendinger. Hvis det er så jævlig uproblematisk med innvandring, så skulle man jo tro det var fargerikt felleskap og bare velstand.

 

Når idioter som heier frem en uforsvarlig asyl og innvandringspolitikk og som bor i blendahvite Oslo vest, eller ved Stabekk  eller Sant Hans Haugen så kan man jo lure på hvorfor de ikke flytter til Groruddalen eller søndre Nordstrand i stedet da. 

Ja, ikke sant. 

Anonymkode: 5f10b...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke alle som ønsker at barna sine skal være prøveklut for et mislykket prosjekt.

https://www.nrk.no/norge/med-svinekjott-til-helvete-1.6296199

- Muslimene på skolen sier at du kommer til djevelen når du spiser gris, forteller Elias (8). Han hadde vanskelig for å få venner på en nesten helmuslimsk skole.

Moren til Elias, Ingunn Solli, forteller i onsdagens Spekter på NRK2 at hun fikk advarsler før Elias begynte på skole i Oslo.

- Jeg var misunnelig på at han skulle få vokse opp i en verden som er mer og mer multietnisk, sier hun.

Men hun hadde ikke trodd at de skulle møte på så mange problemer.

En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren.

Anonymkode: 8c61d...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som ønsker at barna sine skal være prøveklut for et mislykket prosjekt.

https://www.nrk.no/norge/med-svinekjott-til-helvete-1.6296199

- Muslimene på skolen sier at du kommer til djevelen når du spiser gris, forteller Elias (8). Han hadde vanskelig for å få venner på en nesten helmuslimsk skole.

Moren til Elias, Ingunn Solli, forteller i onsdagens Spekter på NRK2 at hun fikk advarsler før Elias begynte på skole i Oslo.

- Jeg var misunnelig på at han skulle få vokse opp i en verden som er mer og mer multietnisk, sier hun.

Men hun hadde ikke trodd at de skulle møte på så mange problemer.

En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren.

Anonymkode: 8c61d...ecf

Har vanskelig for å tro att det finnes "rene muslimske skoler". Det er ikke slik att alle fremmedkulturelle er muslimer. Feks er det mange fra Vietnam, tamiler, sikher, kristne svarte osv i de mest ghetto aktige bydelene også. Men jeg ville ikke latt mine barn gå på en skole hvor han var en av veldig få norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutes ago, Worrysome plenty said:

Har vanskelig for å tro att det finnes "rene muslimske skoler".

"Nesten helmuslimske" sa hun. Antar det betyr 80-90%. Og slike skoler kan jeg godt tenkte meg finnes.

Anonymkode: 8c61d...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel for å ta min oppgang, I en rød bydel. Så er det 3 muslimske, 2 polske, 2 afrikanske, og 6 norske og en blandet husholdning.

Anonymkode: 5144f...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Om man bare fikk bukt med kriminaliteten i samfunnet så ville mye være vunnet tror jeg. Men vi kommer kanskje aldri dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Så synd. Jeg var på kurs på  Alna engang med jobben og jeg synes det var så fint der at jeg kunne så gjerne heller bodd der men det var aldri min prisklasse.

Dett er trist utvikling som man vel må si er resultat av " villet politikk" av alle partier som har innflytelse.

Man må bare håpe at de som er ansvarlig for forholdene blir stilt ansvarlig til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...