Gå til innhold

Frykt og angst - " det eneste fornuftige"??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg hørte om stengte fjelloverganger og ambulanser som vanskelig kommer frem. Tenker at vi tyller oss kanskje inn i en trygghetskokong som kanskje ikke er så reell.Noe må man bare prøve å holde fast ved i en omskiftelig verden- det mener også jeg, men kanskje den som føler nærmest lammende angst er mer oppegående i tenkeevnene og mer fornuftsbasert enn man skulle tro?

Se bare på de nye internettreglene som er en ny utgave av den gamle åndsverksloven. Opphavsretten til den som skaper skal nå ivaretas ordentlig. Lager jeg et innlegg basert på linker eksempelvis blir ikke det fritt frem. Her vil blir " autostradaer" for de rike og kanskje en liten landevei for andre?? Ja ja. Det meste mister ofte sin aktualitet med årene kanskje? Kanskje blir det avvenningskurs for de som ikke lenger har økonomi til å henge med eller er sterkt involverte.  Ikke så lett å spå.

Hva tror dere. Blir internett borte. Hvilken form vil det innta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg hørte om stengte fjelloverganger og ambulanser som vanskelig kommer frem. Tenker at vi tyller oss kanskje inn i en trygghetskokong som kanskje ikke er så reell.Noe må man bare prøve å holde fast ved i en omskiftelig verden- det mener også jeg, men kanskje den som føler nærmest lammende angst er mer oppegående i tenkeevnene og mer fornuftsbasert enn man skulle tro?

Se bare på de nye internettreglene som er en ny utgave av den gamle åndsverksloven. Opphavsretten til den som skaper skal nå ivaretas ordentlig. Lager jeg et innlegg basert på linker eksempelvis blir ikke det fritt frem. Her vil blir " autostradaer" for de rike og kanskje en liten landevei for andre?? Ja ja. Det meste mister ofte sin aktualitet med årene kanskje? Kanskje blir det avvenningskurs for de som ikke lenger har økonomi til å henge med eller er sterkt involverte.  Ikke så lett å spå.

Hva tror dere. Blir internett borte. Hvilken form vil det innta?

EU er i ferd med ødelegge nettet slik vi kjenner det.

Men folk flest er sløve og dumme som brød og bryr seg ikke før det er for sent.

Anonymkode: 7c62d...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

EU er i ferd med ødelegge nettet slik vi kjenner det.

Men folk flest er sløve og dumme som brød og bryr seg ikke før det er for sent.

Anonymkode: 7c62d...5a7

 

9 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er hva jeg så smått er begynt å lese meg til også. Litt synd.

hva er det dere babler om, egentlig?

Anonymkode: d137f...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

hva er det dere babler om, egentlig?

Anonymkode: d137f...46e

Takk, du bekrefter jo bare det jeg skrev.

Vi snakker om artikkel 15 og 17.

https://www.tek.no/artikler/omstridt-opphavsrettslov-fikk-endelig-godkjenning-i-eu/463174

I dag har siste instans i EU stemt for å innføre den omstridte opphavsrettsloven som tidligere har fått eksperter til å mene at «det er døden for Internett slik vi kjenner det».

Nå som loven er godkjent vil den måtte implementeres i samtlige EU-land på nasjonalt nivå. Direktivet skal i utgangspunktet også gjelde i Norge, og norske myndigheter har ikke hatt noen vesentlige innsigelser.

Anonymkode: 7c62d...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...