Gå til innhold

Erfaringer med Atarax mot bekymringsangst?


AJP

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen her som har erfaringer med medisinen Atarax mot angst? Det jeg lurer på er om den virker mest mot kroppslige symptomer eller "tankesymptomer"? Jeg sliter med at jeg bekymrer meg mye for ting, katastrofetanker og slike ting, men har vanligvis ikke så veldig markante fysiske symptomer som hjertebank, svetting osv. Derfor lurer jeg på om denne hjelper på dette eller på tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om Atarax hjelper for noe annet enn søvn og allergi, så er det eventuelt «tankesymptomer». Atarax er i all hovedsak et gammeldags antihistamin som gjør deg litt døsig og kan roe ned tankevirksomheten litt. 

Atarax brukt på dagtid har en del ulemper (at du blir trøtt, at du ikke anbefales å kjøre bil, at den ikke skal blandes med en del øvrige psykofarmaka pga. økt risiko for forlenget repolarisering av hjertet) og generelt finnes det mange bedre medisiner. For søvn derimot er den bedre, for den i liten grad er beheftet med munntørrhet og tett nese som er vanlig blant antihistaminer med antikolinerg og alfablokkerende effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke bruke den før søvn, og liker som regel ikke å være døsig annet enn når jeg skal slappe av eller sove, så da vet jeg sannelig ikke om det er det rette for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...