Gå til innhold

Bidrar du til svenskehandelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller er det bare for dem " som mangler noe alvorlig"?

Eller har du " stort sett inne hva du trenger hele tiden?

Når jeg var i butikken i dag så jeg at det virket som kaffe og melk og boksmat  og dopapir gikk veldig unna. Hyttefolk kanskje. 

Selv ser jeg at jeg mangler hårsjampoo  og q- tips så jeg bare måå kanskje en tur ut i butikken morgen også. Kanskje også lokalavisa på papir.  Blir ofte lett mer enn man har økonomi til når man kommer å dufter nylaget mat og den lokale fiskesuppe o.l. synes jeg. Uten at jeg mener å bidra til reklamepresset.

Man er så avhengig av alle de flotte butikkansatte som står på synes jeg. Er der noen som hadde fortjent bedre stillingsvern så er det dem synes jeg. Også posten da. Betyr så for så mange tror jeg.😊

Anonymkode: 37d74...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor alt for langt unna grensa til at det blir noe svenskehandel her i huset. :) Men hadde vi bodd nære grensa så hadde vi nok handlet en del i Sverige ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører aldri til grensa bare for å handle. Men vi stopper og kjøper noen "faste" ting hvis vi passerer på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laban skrev:

Vi kjører aldri til grensa bare for å handle. Men vi stopper og kjøper noen "faste" ting hvis vi passerer på ferie. 

Vi tar det som en tur. Båten fra Sandefjord til Strømstad og så rundt. Noen ganger har vi buffé på båten, gjerne istedenfor å gå ut på restaurant på land. Koselig og så mye billigere. God mat er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg handler så ofte jeg kan i sverige. Men har ikke bil selv lengre, allikevel blir det av og til tur. En snusboks koster 60% av det den gjør på det billigste her (snuslgeret). Ellers tar jeg med litt alkohol også. Men lite mat.

Anonymkode: 96531...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kunne tatt ferja om jeg hadde sørget for å ha passet i orden. Ikke det. Jeg hørte mange er bekymret for mulig hendelser og senario med folk som ikke er så gode i helsa også der.

Men jeg har i grunnen reist fra meg. Pendlet mellom jobb og arbeid i mange år så vet hvor slitsom det kan være.

Men alt trenger man ikke så lenge man har sol og litt fint vær. Ikke sant😊

Anonymkode: 37d74...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bidrar fra tid til annen. Mineralvann er ekstremt mye billigere, så jeg hamstrer. Likeledes frossen ferdigmat. 

Kombinerer det med å besøke en venninne i Fredrikstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke litt " handelslekasjen på nasjonalbudsjettet" betyr så mye jeg heller.

Anonymkode: 37d74...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...