Gå til innhold

Hvorfor er de så farlig å være avhengig av benzo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes benzo brukere blir måbbet her inne hvorfor det??? Værden går ikke under for det om 

Anonymkode: 1fbae...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes benzo brukere blir måbbet her inne hvorfor det??? Værden går ikke under for det om 

Anonymkode: 1fbae...426

Si det. Hvorfor er det bedre å være avhengig av AD eller AP? Det kan man lure på. Jeg tenker det skyldes at man *kan* bruke det som rusmiddel, kombinert med en god dose moralisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har med moralisme å gjøre.

Nylig døde en bruker av dette forumet, i ung alder. Jeg snakket mye med han og det var sjokkerende at han døde, tidlig i 30-årene. Han døde som følge av benzoavhengighet.

Noe av det siste han skrev til meg var hvor farlig disse stoffene var.

Benzo er bra medisiner brukt riktig. Dessverre er det svært mange som ikke klarer å bruke det riktig. Blir du avhengig, må du stadig øke dosen for å få effekt. Og det er det veldig mye lettere å måtte med benzo enn med AD og AP. 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man avhengig av benzo (eller for den saks skyld alkohol) vil jo effekten etterhvert avta og man vil savne virkningen. Da har man jo liten glede av det. «Løsningen» er å stadig øke dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ikke det har med moralisme å gjøre.

Nylig døde en bruker av dette forumet, i ung alder. Jeg snakket mye med han og det var sjokkerende at han døde, tidlig i 30-årene. Han døde som følge av benzoavhengighet.

Noe av det siste han skrev til meg var hvor farlig disse stoffene var.

Benzo er bra medisiner brukt riktig. Dessverre er det svært mange som ikke klarer å bruke det riktig. Blir du avhengig, må du stadig øke dosen for å få effekt. Og det er det veldig mye lettere å måtte med benzo enn med AD og AP. 

Oii det var ille Så tristTok han overdose?

Anonymkode: 1fbae...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ikke det har med moralisme å gjøre.

Nylig døde en bruker av dette forumet, i ung alder. Jeg snakket mye med han og det var sjokkerende at han døde, tidlig i 30-årene. Han døde som følge av benzoavhengighet.

Noe av det siste han skrev til meg var hvor farlig disse stoffene var.

Benzo er bra medisiner brukt riktig. Dessverre er det svært mange som ikke klarer å bruke det riktig. Blir du avhengig, må du stadig øke dosen for å få effekt. Og det er det veldig mye lettere å måtte med benzo enn med AD og AP. 

Veldig trist å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist.

Jeg vil ikke spekulere i dødsårsak, men når avhengigheten ødelegger livet ditt fullstendig og du mister både de nærmeste rundt deg og kontrollen over livet ditt, tenker man jo sitt, enten om det var tilsiktet eller ved et uhell. 

Jeg opplever at jeg i likhet med han hadde den samme tro på at medisiner i store nok doser ville løse alle problemer. Det er en farlig tankegang. At man blir så blind på symptomene at man er villig til å gå gjennom ild og vann for å bli kvitt de. 

Man kan ikke medisinere bort det å være menneske. Nå snakker jeg ikke om alvorlige psykiske lidelser, men jeg tror det er en del av det å være menneske å kjenne symptomer iblant, enten det er angst, hjertebank eller nedstemthet. Man må ikke være redd for det man føler eller gjøre urimelige tiltak for å bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Leit å lese om dødsfallet. 

Å være avhengig av benzo er nok i seg selv ikke farlig, men det er ikke bra. På sikt vil det bli en vond sirkel der man både må øke dosen og får symptomene man opprinnelig hadde forverret. Derfor er det noe man bør unngå. Slike medikamenter er ment for korttidsbruk, eller til å ta nå og da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...