Gå til innhold

Det er krise, og psykologen har ferie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En stor hemmelighet har kommet ut. En hemmelighet jeg har holdt på siden jeg var liten. Det er ikke jeg som har avslørt den, men overgriperen. Nå har jeg reist bort og gjemt meg. Jeg ville ikke at noen skulle finne ut av det, og jeg er livredd. Mange prøver å få kontakt, men jeg orker ikke. Klarer ikke forholde meg til det. Lurer på om jeg heller vil dø enn å face dette. Jeg har ikke bestemt meg. Det jeg føler at jeg trenger, er å prate med psykologen min. Denne personen er den eneste som har visst. Men psykologen har feie i tre uker til. Jeg vet ikke om jeg holder ut til det.  

Anonymkode: f69e5...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En stor hemmelighet har kommet ut. En hemmelighet jeg har holdt på siden jeg var liten. Det er ikke jeg som har avslørt den, men overgriperen. Nå har jeg reist bort og gjemt meg. Jeg ville ikke at noen skulle finne ut av det, og jeg er livredd. Mange prøver å få kontakt, men jeg orker ikke. Klarer ikke forholde meg til det. Lurer på om jeg heller vil dø enn å face dette. Jeg har ikke bestemt meg. Det jeg føler at jeg trenger, er å prate med psykologen min. Denne personen er den eneste som har visst. Men psykologen har feie i tre uker til. Jeg vet ikke om jeg holder ut til det.  

Anonymkode: f69e5...e1a

Høres ut som om du er i en situasjon hvor det kan være fornuftig å kontakte enten akutteam eller legevakt. Dersom du nå uroer mange mennesker, så vil det være fint om du kan forklare dem hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Har du privatnummer du kan nå psykologen på? Tenker at det bør være ok å ringe i en så spesiell situasjon, så kan dere snakke om det på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Har du privatnummer du kan nå psykologen på? Tenker at det bør være ok å ringe i en så spesiell situasjon, så kan dere snakke om det på telefonen.

Jeg har det, men er usikker på om jeg tråkker over en grense om jeg ringer han.

Anonymkode: f69e5...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det, men er usikker på om jeg tråkker over en grense om jeg ringer han.

Anonymkode: f69e5...e1a

Jeg synes ikke det er greit å ringe en psykolog i hans ferie, så fremt ikke det eksplisitt er avtalt på forhånd. Derimot synes jeg du kan sende en mail - evt. sms - og forklare situasjonen, og spørre om han har mulighet til å ringe deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes ikke det er greit å ringe en psykolog i hans ferie, så fremt ikke det eksplisitt er avtalt på forhånd. Derimot synes jeg du kan sende en mail - evt. sms - og forklare situasjonen, og spørre om han har mulighet til å ringe deg. 

 

Okei. Jeg er litt redd for det også. Kan det være mulig å ringe DPS og få snakke med en annen ledig person som er på jobb? Kan man det? En dag det er åpent, altså.

Anonymkode: f69e5...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Jeg er litt redd for det også. Kan det være mulig å ringe DPS og få snakke med en annen ledig person som er på jobb? Kan man det? En dag det er åpent, altså.

Anonymkode: f69e5...e1a

Ja, det bør være ukomplisert i en slik situasjon:-) Hvis du ringer på dagtid på en vanlig hverdag, så skal DPS ha kapasitet til å finne noen du kan snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Jeg er litt redd for det også. Kan det være mulig å ringe DPS og få snakke med en annen ledig person som er på jobb? Kan man det? En dag det er åpent, altså.

Anonymkode: f69e5...e1a

Ja det tror jeg du kan, så jeg ville prøvd på det. DPS her hvor jeg bor har åpent både i morgen og fredag, så hvis din DPS er åpen i morgen ville jeg ha ringt med en gang de åpner og forklart situasjonen. Dette er jo en veldig spesiell situasjon og noe du virkelig trenger å få snakket med noen om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Nattergalen skrev:

Ja det tror jeg du kan, så jeg ville prøvd på det. DPS her hvor jeg bor har åpent både i morgen og fredag, så hvis din DPS er åpen i morgen ville jeg ha ringt med en gang de åpner og forklart situasjonen. Dette er jo en veldig spesiell situasjon og noe du virkelig trenger å få snakket med noen om. 

Ja, kanskje jeg skal gjøre det. Vanskelig å håndtere alle tanker og følelsene rundt dette alene 😕 

Anonymkode: f69e5...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...