Gå til innhold

Kan æ dø av det???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå blir æ litt urolig av å lese trådene hær inne. Bruker 45 mg sobril for å få søve. Fastlegen har skrevet ut det etter 15 år i terapi hos spesialist. Kan æ dø av det?? Tenker at legen ikke hadde skrevet det ut hviss det var "livsfarlig".. Ka ska æ gjøre? Slutte eller følge legens råd.. Æ e 50+ hviss det har nåkka å si..

Anonymkode: eab9a...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Nei, det dør du ikke av. Jeg har tatt både 50 mg og 75 mg. Sobril er vel relativt ufarlig - men ikke bland det med alkohol😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nei du dør ikke av benzo. Du blir derimot avhengig hvis du tar for ofte og for mye. Men du dør ikke av det. Benzo er lite giftig. Men derimot er det ett helvette å komme seg av om man blir veldig avhengig. Det regnes som noe av det vanskeligste å avvennes fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, franklyscarlet skrev:

Nei, det dør du ikke av. Jeg har tatt både 50 mg og 75 mg. Sobril er vel relativt ufarlig - men ikke bland det med alkohol😊

Drikk ikke en dråpe alkohol!! 🙂 Takk for svar!

Anonymkode: eab9a...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nei du dør ikke av benzo. Du blir derimot avhengig hvis du tar for ofte og for mye. Men du dør ikke av det. Benzo er lite giftig. Men derimot er det ett helvette å komme seg av om man blir veldig avhengig. Det regnes som noe av det vanskeligste å avvennes fra.

OK. Takk for svar. Æ tar verken meir eller mindre enn 45 mg, men kann sikkert prøve å redusere litt.

Anonymkode: eab9a...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nei du dør ikke av benzo. Du blir derimot avhengig hvis du tar for ofte og for mye. Men du dør ikke av det. Benzo er lite giftig. Men derimot er det ett helvette å komme seg av om man blir veldig avhengig. Det regnes som noe av det vanskeligste å avvennes fra.

Prøv å avvennes Effexor du.

Anonymkode: 50624...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å avvennes Effexor du.

Anonymkode: 50624...b75

Jeg har avventet meg Zoloft og rivotril uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg har avventet meg Zoloft og rivotril uten problemer.

Effexor er et helvete.

Anonymkode: 50624...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Effexor er et helvete.

Anonymkode: 50624...b75

Ka e Effexor? Æ har slutta før for flere år siden med sobril. Det gjekk greit 3 dager med ubehag så var det over.

Anonymkode: eab9a...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ka e Effexor? Æ har slutta før for flere år siden med sobril. Det gjekk greit 3 dager med ubehag så var det over.

Anonymkode: eab9a...0b4

Effexor er ett anti depressiva. Ikke benzo.

Anonymkode: 0470f...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 mg er innenfor akseptabel fast bruk av benzo, og det dør man absolutt ikke av. Med tanke på død er benzo lite farlig. Men av andre grunner bør du ikke øke forbruket. 

Hvorfor noen hele tiden må spore av tråder og i denne sammenheng dra inn Efexor, kan en undres over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

45 mg er innenfor akseptabel fast bruk av benzo, og det dør man absolutt ikke av. Med tanke på død er benzo lite farlig. Men av andre grunner bør du ikke øke forbruket. 

Hvorfor noen hele tiden må spore av tråder og i denne sammenheng dra inn Efexor, kan en undres over. 

Hehe, er ikke det litt av sjarmen med Dol? At tråder ofte dras ut? (Nå fortsetter jeg avsporingen her da...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Hehe, er ikke det litt av sjarmen med Dol? At tråder ofte dras ut? (Nå fortsetter jeg avsporingen her da...) 

En bør i hvert fall spørre seg: Tjener det TS? Hvis en har tanker om at svaret er klart nei, bør en avstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror man kan dø av å skrive på bred dialekt. 

Anonymkode: 7e064...a1f

Det tror jeg også. Å skrive på dialekt er bare teit, og ikke minst potensielt dødelig. Fusj og husj med seg! 

Anonymkode: 12b3a...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror man kan dø av å skrive på bred dialekt. 

Anonymkode: 7e064...a1f

Jeg tror den som må lese det er i større fare.

Anonymkode: 50624...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Går det ikke an å ta opp spørsmålene du stiller med legen som forskriver medisinene du får.? Føler du deg det minste utrygg på svarene du får av behandlene lege kan du jo bytte lege om mulig der du bor.

Vi har jo ellers som fast regel at i og med at i dette forum er ingen lege til stede iallefall bare i ånden så er det ikke sånne ting som man kan få så mye svar på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...