Gå til innhold

Oppfølgin


Undulaten

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det kommer til å gå. Har hatt ukentlig samtaler med psyk helsearbeider i kommunen. Plutselig fikk jeg beskjed om at hun hadde så mange nye på lista, så hun hadde ikke tid til å snakke med meg mer. Men hun ville ikke avslutte meg helt plutselig, som jeg sa jeg var redd for pga tidligere opplevelser. Jeg var da så knust så jeg glemte helt å spørre eller å få ny time. Så uka etter var det ansvarsgruppemøte. Da fikk hun bla a oppfordring fra fastlegen om å ringe min tidligere behandler. Siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg har imidlertid bare blitt dårligere og dårligere for hver uke som går. Jeg fikk i forrige uke beskjed om at jeg hadde blitt avsluttet av henne og ikke fikk nye timer. Jeg er helt knust. Jeg klarer ikke mer kjemping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Undulaten skrev:

Vet ikke hvordan det kommer til å gå. Har hatt ukentlig samtaler med psyk helsearbeider i kommunen. Plutselig fikk jeg beskjed om at hun hadde så mange nye på lista, så hun hadde ikke tid til å snakke med meg mer. Men hun ville ikke avslutte meg helt plutselig, som jeg sa jeg var redd for pga tidligere opplevelser. Jeg var da så knust så jeg glemte helt å spørre eller å få ny time. Så uka etter var det ansvarsgruppemøte. Da fikk hun bla a oppfordring fra fastlegen om å ringe min tidligere behandler. Siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg har imidlertid bare blitt dårligere og dårligere for hver uke som går. Jeg fikk i forrige uke beskjed om at jeg hadde blitt avsluttet av henne og ikke fikk nye timer. Jeg er helt knust. Jeg klarer ikke mer kjemping. 

Akkurat nå er det påske, så da gjelder det vel bare å gjøre det beste ut av dagene. Men rett etter påske synes jeg du skal kontakte fastlegen din. Det virker urimelig at samtalene avsluttes brått på denne måten. Du har sannsynligvis rett til oppfølgning fra kommunehelsetjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Undulaten skrev:

Vet ikke hvordan det kommer til å gå. Har hatt ukentlig samtaler med psyk helsearbeider i kommunen. Plutselig fikk jeg beskjed om at hun hadde så mange nye på lista, så hun hadde ikke tid til å snakke med meg mer. Men hun ville ikke avslutte meg helt plutselig, som jeg sa jeg var redd for pga tidligere opplevelser. Jeg var da så knust så jeg glemte helt å spørre eller å få ny time. Så uka etter var det ansvarsgruppemøte. Da fikk hun bla a oppfordring fra fastlegen om å ringe min tidligere behandler. Siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg har imidlertid bare blitt dårligere og dårligere for hver uke som går. Jeg fikk i forrige uke beskjed om at jeg hadde blitt avsluttet av henne og ikke fikk nye timer. Jeg er helt knust. Jeg klarer ikke mer kjemping. 

Blir sint når jeg leser det du skriver.  Dette synes jeg er dårlig. Det er ikke slik en behandler mennesker, synes nå jeg. En behandling må avsluttes på en ordentlig måte, eventuelt overflyttes til en annen behandler.

Som frosken skriver, nå er det påske og det er viktig å få den til å gå best mulig. Er det noe du kan gjøre for å få det litt bedre akkurat nå? Feks ringe mental helses hjelpetelefon? (Telefon nr 116123)

Etter påske bør du ringe fastlegen. Kanskje få en time der for en prat om hva videre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Akkurat nå er det påske, så da gjelder det vel bare å gjøre det beste ut av dagene. Men rett etter påske synes jeg du skal kontakte fastlegen din. Det virker urimelig at samtalene avsluttes brått på denne måten. Du har sannsynligvis rett til oppfølgning fra kommunehelsetjenesten. 

Takk for tips. Har nå bestilt time hos fastlegen rett etter påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Blir sint når jeg leser det du skriver.  Dette synes jeg er dårlig. Det er ikke slik en behandler mennesker, synes nå jeg. En behandling må avsluttes på en ordentlig måte, eventuelt overflyttes til en annen behandler.

Som frosken skriver, nå er det påske og det er viktig å få den til å gå best mulig. Er det noe du kan gjøre for å få det litt bedre akkurat nå? Feks ringe mental helses hjelpetelefon? (Telefon nr 116123)

Etter påske bør du ringe fastlegen. Kanskje få en time der for en prat om hva videre. 

 

 

Ja, enig. Forferdelig vondt når jeg plutselig bare blir kuttet ut. Jeg hadde i alle fall forventet minst 1 time til hvor det i timen før ble sagt noe om at den neste timen er den siste. Det er dessverre ikke første gang jeg opplever brå stopp i oppfølging. Jeg trodde de lærte noe og fulgte med når jeg snakket om mine tidligere vanskelige og til dels traumatiserende opplevelser med hjelpeapparatet, men det gjør de tydeligvis ikke. Jeg er ikke en a4 pasient med standard symptomer. Det er vel det som gjør at jeg blir kastet ut uten at det blir avtalt en ordentlig avslutning. Men nå vet jeg ikke hvor jeg skal gå. Jeg er på toppen av alt i min verste storm på veldig lenge, så jeg trenger oppfølging NÅ og ikke om 1 måned til. Da er det for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig gjort å bare avslutte brått fordi man har nye pasienter på lista. De skal jo ikke ta imot flere pasienter enn det de har kapasitet til for så å la dårlig kapasitet gå ut over andre pasienter. Dette høres noe useriøst og amatørmessig ut. Ta dette opp med fastlegen så kan den kanskje hjelpe med noe bedre og mer seriøs oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg synes det er dårlig gjort å bare avslutte brått fordi man har nye pasienter på lista. De skal jo ikke ta imot flere pasienter enn det de har kapasitet til for så å la dårlig kapasitet gå ut over andre pasienter. Dette høres noe useriøst og amatørmessig ut. Ta dette opp med fastlegen så kan den kanskje hjelpe med noe bedre og mer seriøs oppfølging. 

Ja , skal prøve fastlegen til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...