Gå til innhold

Har lamictal antidepressiv effekt


Gjest Jippi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Ja, Lamictal har antidepressiv effekt.

Har brukt lamictal i 8 måneder, er svært fornøyd med effekten. Ssri som jeg har brukt i 20 år og gjort utallige forsøk på å seponere tidligere har jeg nå seponert nesten helt uten ubehag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jippi skrev:

Brukes den i depresjonsbehandling (som ikke er bipolart)? 

Tror den kan brukes, men litt utenfor indikasjon. Jeg har ingen sikker bipolar diagnose men har nok en bipolar tendens hvis man kan si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jippi skrev:

Brukes den i depresjonsbehandling (som ikke er bipolart)? 

Ja, men ikke som førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, kupton skrev:

Ja, men ikke som førstevalg.

Jeg har møtt psykiatere som har sagt at Lamictal kan ha svært god effekt på Borderline. Riktignok ikke hos alle, men mange. Er dette også din erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Janus30 skrev:

Er dette også din erfaring? 

Ja, det er også min erfaring. Jeg har med visse mellomrom lagt ut anbefalinger for medikamentell behandling av borderline. I disse er lamotrigin nevnt som en meget nyttig medisin til en stor gruppe av pasientene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med borderline sliter med emosjonell ustabilitet. Berg- og dalbane flere ganger i døgnet. Lamotrigin demper disse svingningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken BP eller eupf, og ser ikke hensikten med å ta medisiner unødvendig. Det var en lege i spesialisering som satte meg på disse da jeg var alvorlig deprimert, og en annen psykiater fortalte meg at det var Lamictal som gjorde meg trett og sliten. De har aldri hatt noen effekt på meg, og jeg har snakket med en fornuftig person jeg stoler på som klarte å overbevise meg om at jeg ikke bør spise medisiner hvis de ikke virker. Så nå trapper jeg ned og slutter. Jeg vil ikke ha denne kjemiske lobotomeringen lenger. Det var Wellbutrin som fikk meg opp av depresjonen, ikke Lamictal. Og wellbutrin er det lenge siden jeg har brukt. 

Jeg brukte lamictal uten hell i 3-4 år før jeg fikk Wellbutrin, og jeg blir i elendig form av dem. Jeg orker ikke dette mer. Jeg har mistet så mye annet idag at jeg ikke ser noen hensikt med å fortsette medisinering heller. Jeg starter nedtrapping i kveld. 

Takk for svar. 

Endret av Jippi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...