Gå til innhold

Har dere fått postkassestativ i nærheten for flere postmottagere for å effektivisere postombæringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skulle bli en sånn ordning her men virker som det kanskje allikevel ikke kommer hit.

Hvordan er det der dere bor. Fungerer det greit?

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke det er så særlig populært spesielt mhp aviser på papir. Selv har jeg vært heldig å få postboks på nærbutikk da jeg ikke visste hva det ble til men hadde fått et langt brev og man vil jo ikke være til bry for noen om kan unngå det. Slik er vi jo alle. Jeg har fremdeles noe på papir. Ikke er det så mange egnede steder for sånne stativ her og det er kanskje bare der man finner det besparende. Veldig rart fordi postloven er vel ikke revidert så langt. Men det kommer vel mere om det i nyhetene og det har jo vært ferie for så mange.

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle bli en sånn ordning her men virker som det kanskje allikevel ikke kommer hit.

Hvordan er det der dere bor. Fungerer det greit?

Anonymkode: b5d59...dbe

Dette må være en gammel sak som har kommet opp på nytt, for dette var noe posten ville ha på slutten av 90-tallet. Der jeg bodde den gangen gikk naboene sammen og fikk satt opp et solid postkassestativ sånn midt i gata og det er fremdeles i bruk. Men jeg mener å huske at det var såpass mye protester på denne ordningen at posten måtte gå bort fra, men at de som hadde satt opp felles stativ ikke fikk fjerne dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder jeg har bodd, har hatt felles postkassestativ. Funker helt bra det.

Det er da vanlig å ha det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kommer det nok til oss alle smått om senn. Men her er det veldig upraktisk for mange tror jeg. Det kan vel lett forekomme tyveri fra slike  store stativ kanskje. Folk kjenner ikke naboene så godt her. Alle er heller ikke like spreke som jeg dessverre. De trenger mere på papir og det forstår jeg godt. Noe annet er dumskap men jeg ønsker ikke masse trøbbel. Hadde mine foreldre levet og vært oppegående så hadde det ikke blitt noe postboks er jeg redd. Alt koster i dag. Men vi får se. Hvis det hele avblåses kan jeg jo bare få tilbake gammel ordning.

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ber om å ikke misforstås, men det er lov å være skeptiker til utviklingen i samfunnet føler jeg  slik så godt formidlet i en av postens kinoreklame på var det åttitall?

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er heller ikke like spreke som jeg dessverre. De trenger mere på papir og det forstår jeg godt.

Man kan søke om å få ha postkassen ved døren om man er forflytningshemmet f.eks. Min svigermor har fått det ettersom hun er mer eller mindre blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for info. Høres bra ut. At der finnes muligheter om man vet og kan

Alt er ofte ikke til å forstå for oss "vanlige." tror jeg bare.

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte ting som kjennskap til slike inntaksbestemmelser er helst for" de innvidde "ute i distriktene iallefall har jeg inntrykk av.

Anonymkode: b5d59...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...