Gå til innhold

Service på bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tydeligvis hoppet over en service på bilen min. Jeg hadde en service mai 2017, og i heftet står det at ny kontroll anbefales mai 2018. Jeg hadde da en EU-kontroll og tenkte at det var nok. 

Nå ser jeg i papirheftet fra EU.kontrollen i fjor at de anbefaler en liten service i tillegg. Dette har ikke jeg sett. Har vekslet EU-kontroll med service jeg.

Så jeg må jo bare bestille en service nå, da det er to år siden sist, men betyr det noe når jeg skal selge bilen at jeg hoppet over en service? Nybilgarantien gikk ut i februar, så det har ikke noe å si for den.

 

Anonymkode: 26146...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tydeligvis hoppet over en service på bilen min. Jeg hadde en service mai 2017, og i heftet står det at ny kontroll anbefales mai 2018. Jeg hadde da en EU-kontroll og tenkte at det var nok. 

Nå ser jeg i papirheftet fra EU.kontrollen i fjor at de anbefaler en liten service i tillegg. Dette har ikke jeg sett. Har vekslet EU-kontroll med service jeg.

Så jeg må jo bare bestille en service nå, da det er to år siden sist, men betyr det noe når jeg skal selge bilen at jeg hoppet over en service? Nybilgarantien gikk ut i februar, så det har ikke noe å si for den.

 

Anonymkode: 26146...fa3

Ja, da har du hoppet over en service. EU kontroll er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg må jo bare bestille en service nå, da det er to år siden sist, men betyr det noe når jeg skal selge bilen at jeg hoppet over en service? Nybilgarantien gikk ut i februar, så det har ikke noe å si for den.

Anonymkode: 26146...fa3

Man bør vel skifte olje hvert år og det er det de gjør på de årlige servicene + skifter oljefilter (jeg har ikke peiling altså, men det er det som gjøres på min bil i alle fall), men det er neppe noe stort problem at du har hoppet over en service. Har ingenting med EU-kontrollen å gjøre. Få skiftet olje snarest du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...