Gå til innhold

Vil mer ned pr dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
12 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg sliter med vekten for tiden. Får til og med musklatur-smerter fordi magen er så slapp blitt. Jeg veier mellom 63-64 kg. Og er begynt å trene hardere for å få en bedre figur. Men det er vanskelig. Har trent 15 km i dag. Hardtrening.

Du veier jo lite da, jeg har titalls kilo å gå ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
11 timer siden, Fionys skrev:

Det er en usunn metode du har valgt for å gå ned i vekt og vil ikke være varig. 

Ja jeg vet, skal begynne med en fornuftig måte nå. Skal spise skikkelig middag og ikke bare salat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du veier jo lite da, jeg har titalls kilo å gå ned. 

Gikk på vekten i dag, og veiet 64,7 kg. Det er mye i forhold til hva jeg er vant med, men mulig det ikke er så illle som jeg tror. Vekten hopper fryktelig fra 63,2 kg, til opp mot 64,7. Jeg var vant med å ha en vekt på 57-58 kg. Men det er mulig noe med hormoner og alder å gjøre og... 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Gikk på vekten i dag, og veiet 64,7 kg. Det er mye i forhold til hva jeg er vant med, men mulig det ikke er så illle som jeg tror. 

Nei det er jo ikke ille, kan ikke være overvektig du. Heldig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei det er jo ikke ille, kan ikke være overvektig du. Heldig :) 

Kjæresten min sier at jeg har en del mage til og med. Men men vekten min er vel ikke så gale... Jeg spiser ganske lite, og jeg er mye aktiv, og trener en del, men allikevel så har vekten steget, men mulig det har med hormoner og alder å gjøre. Man kan ikke forvente å ha en 20 år gammel kropp i en alder av over 40 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Kjæresten min sier at jeg har en del mage til og med. Men men vekten min er vel ikke så gale... Jeg spiser ganske lite, og jeg er mye aktiv, og trener en del, men allikevel så har vekten steget, men mulig det har med hormoner og alder å gjøre. Man kan ikke forvente å ha en 20 år gammel kropp i en alder av over 40 år. 

 

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Kjæresten min sier at jeg har en del mage til og med. Men men vekten min er vel ikke så gale... Jeg spiser ganske lite, og jeg er mye aktiv, og trener en del, men allikevel så har vekten steget, men mulig det har med hormoner og alder å gjøre. Man kan ikke forvente å ha en 20 år gammel kropp i en alder av over 40 år. 

Å sier han det? Plager det han da? Det var rart, syns ikke du veier mye i det hele tatt. Ja man kan vel legge på seg i 40 årene sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
20 timer siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg gått ned 6,2 kilo,den første uken gikk jeg ned mye. Nå er det bare 200 gram fra i går, og gikk opp 100 gram fra lørdag til søndag pga en vegetar pizza. Det er frustrerende for jeg spiser jo salat til middag. Er såvidt på nittitallet. 

Jeg vil tro det er veldig effektivt å kun spise salat, men 6,2 kg er nok mye vann. På den annen side er det greit å bli kvitt alt vannet som er bundet pga sukker og salt. Det vises nok på kroppen det også.

Det er greit å gå fort ned. Det er forskning som viser at de som slanker seg fort ikke har mer tilbakefall enn de som slanker seg sakte. Uansett foreslår jeg at du tenker gjennom hvilke vaner du mener du kan leve med på sikt, uten å sprekke. Jeg er litt skeptisk til opplegg som innebærer NULL kos, for det blir krevende å leve med resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

 

Å sier han det? Plager det han da? Det var rart, syns ikke du veier mye i det hele tatt. Ja man kan vel legge på seg i 40 årene sikkert. 

Han er veldig snill da. Jeg har selv poengtert til han at magen min føles litt ukomfortabel om dagen. Han ga meg svar på at han mener at den bør gå litt ned. Han mener selv at han bør gå ned litt (noe jeg er uenig i,for han er slank nok).. 

Men jeg tror det er ganske vanlig at en del legger litt på seg i 40 års alderen. Men viktigste er at man gjør det beste utav det. Jeg har ingen mål om å bli så veldig slank. Målet er å få kontroll på magen... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vil tro det er veldig effektivt å kun spise salat, men 6,2 kg er nok mye vann. På den annen side er det greit å bli kvitt alt vannet som er bundet pga sukker og salt. Det vises nok på kroppen det også.

Det er greit å gå fort ned. Det er forskning som viser at de som slanker seg fort ikke har mer tilbakefall enn de som slanker seg sakte. Uansett foreslår jeg at du tenker gjennom hvilke vaner du mener du kan leve med på sikt, uten å sprekke. Jeg er litt skeptisk til opplegg som innebærer NULL kos, for det blir krevende å leve med resten av livet.

Mener at det er viktig å kose seg også. Velger heller god mat og istedet trene hardt itillegg. Jeg skal forsøke å gå ned ved hjelp av hard trening... 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vil tro det er veldig effektivt å kun spise salat, men 6,2 kg er nok mye vann. På den annen side er det greit å bli kvitt alt vannet som er bundet pga sukker og salt. Det vises nok på kroppen det også.

Det er greit å gå fort ned. Det er forskning som viser at de som slanker seg fort ikke har mer tilbakefall enn de som slanker seg sakte. Uansett foreslår jeg at du tenker gjennom hvilke vaner du mener du kan leve med på sikt, uten å sprekke. Jeg er litt skeptisk til opplegg som innebærer NULL kos, for det blir krevende å leve med resten av livet.

Ja det er riktig, jeg vil jo ha et kosthold jeg kan leve med for da er det ikke like lett å sprekke. Så jeg kommer til å spise vanlige middager fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Han er veldig snill da. Jeg har selv poengtert til han at magen min føles litt ukomfortabel om dagen. Han ga meg svar på at han mener at den bør gå litt ned. Han mener selv at han bør gå ned litt (noe jeg er uenig i,for han er slank nok).. 

Men jeg tror det er ganske vanlig at en del legger litt på seg i 40 års alderen. Men viktigste er at man gjør det beste utav det. Jeg har ingen mål om å bli så veldig slank. Målet er å få kontroll på magen... ;) 

Ok. Ja man ikke forvente å ha en modell kropp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja man ikke forvente å ha en modell kropp heller.

Det er sant. Jeg tror ikke kjæresten min forlater meg fordi jeg har lagt på meg. Man kan heller ikke forvente en modellkropp i den alderen. Enig med deg. :) . Men jeg velger kun å trene for min egen helse sin del med mål om å få litt bukt med magefettet ;) . Det er magefettet som er mest farlig for kroppen har jeg lest. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
43 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det er sant. Jeg tror ikke kjæresten min forlater meg fordi jeg har lagt på meg. Man kan heller ikke forvente en modellkropp i den alderen. Enig med deg. :) . Men jeg velger kun å trene for min egen helse sin del med mål om å få litt bukt med magefettet ;) . Det er magefettet som er mest farlig for kroppen har jeg lest. 

Ja det er rundt magen det er verst/farligest. Men jeg tror ikke vi lever lengre fordi om vi er tynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er rundt magen det er verst/farligest. Men jeg tror ikke vi lever lengre fordi om vi er tynne. 

Enig med deg i det. Å være ganske tynn kan også være helseskadelig. 

Anonymkode: 2a4d2...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig med deg i det. Å være ganske tynn kan også være helseskadelig. 

Anonymkode: 2a4d2...3cf

Jeg som skrev dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg i det. Å være ganske tynn kan også være helseskadelig. 

Anonymkode: 2a4d2...3cf

Ja det kan det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei det er jo ikke ille, kan ikke være overvektig du. Heldig :) 

Kommer jo an på hvor høy man er da... Jeg veier mindre enn Thebutterfly og er ifølge bmi-skalaen overvektig, men så er jo jeg et knøtt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Kommer jo an på hvor høy man er da... Jeg veier mindre enn Thebutterfly og er ifølge bmi-skalaen overvektig, men så er jo jeg et knøtt også.

Er du? Herregud, det er noe tull det der bmi greiene 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Herregud, det er noe tull det der bmi greiene

Man kan sikkert diskutere hvor grensene for det ene og det andre burde gå. Men det er opplagt at man ikke kan sette vektgrenser uavhengig av høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Er du? Herregud, det er noe tull det der bmi greiene 😮 

Nei, det er jo ikke nødvendigvis bare tull, selv om det for en kropp med mye muskler blir noe misvisende. :) For meg som er knappe halvannen meter høy skal det ikke mange kiloene til før jeg regnes som overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...