Gå til innhold

Er det helst Kupton vi vil ha svar fra??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når Kupton svarer betyr ikke andres svar noe lenger, selv om andre har samme svar, hva tenker dere?

Anonymkode: edfde...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Kupton svarer betyr ikke andres svar noe lenger, selv om andre har samme svar, hva tenker dere?

Anonymkode: edfde...be2

Jeg tenker at dette er din personlige oppfatning og ingen ting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Kupton svarer betyr ikke andres svar noe lenger, selv om andre har samme svar, hva tenker dere?

Anonymkode: edfde...be2

Hvem som helst kan si hva som helst online, dersom du ikke vet hva slags fagkunnskap personen besitter, kan du ikke vite om det er sant eller ikke det personen sier. Folk antar vel at kupton er en eks-psykiater og dermed veklegger hva han sier mer enn hva andre sier, selv om en annen person eventuelt sa eksakt det samme, fordi du vet ikke om den som sa det eksakt samme sa sannheten eller spekulerte, inntil den du antar er eks-fagperson sa hva som var "fakta"

Synes du det er rart at folk stoler mer på det de antar er en eks-psykiater, enn på hva tilfeldige anonyme folk sier online? ;)  Jeg tenker at det er normalt

Personlig, er jeg skeptisk til hva slev eks-psykiatere, eller nåværende psykiatere, sier, men det er nå en annen sak, jeg er skeptisk til autoriteter, eller eks-autoriteter ;) Av personlige årsaker. ;) 

Anonymkode: 9d71e...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Kupton svarer betyr ikke andres svar noe lenger, selv om andre har samme svar, hva tenker dere?

Anonymkode: edfde...be2

Man kan stole mer på svarene når de kommer fra en fagperson.

Det er mange som kan *påstå* at man ikke trenger å jorde en taklampe. Det er allikevel mye mer verd å høre det fra en elektriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan si hva som helst online, dersom du ikke vet hva slags fagkunnskap personen besitter, kan du ikke vite om det er sant eller ikke det personen sier. Folk antar vel at kupton er en eks-psykiater og dermed veklegger hva han sier mer enn hva andre sier, selv om en annen person eventuelt sa eksakt det samme, fordi du vet ikke om den som sa det eksakt samme sa sannheten eller spekulerte, inntil den du antar er eks-fagperson sa hva som var "fakta"

Synes du det er rart at folk stoler mer på det de antar er en eks-psykiater, enn på hva tilfeldige anonyme folk sier online? ;)  Jeg tenker at det er normalt

Personlig, er jeg skeptisk til hva slev eks-psykiatere, eller nåværende psykiatere, sier, men det er nå en annen sak, jeg er skeptisk til autoriteter, eller eks-autoriteter ;) Av personlige årsaker. ;) 

Anonymkode: 9d71e...8e3

Jeg tenker folk vet kupton er eks-psykiater, vel.

Anonymkode: 46b8b...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Arrester meg gjerne, men jeg tror det er litt slik at vi som er gamle her skjønner hvem Kupton er og at Kupton selv vet det. Det gjør også admin.. For mange er det nok lettere å tro at opplysninger rundt medisiner, spørsmål rundt diagnosekriterier osv. bygger på kunnskaper man forventer hos en fagperson. Samtidig er det ingen GARANTI for noen at man har den situasjonen her inne. Det er mange her som har veldig gode kunnskaper - og ikke minst nyttige erfaringer i egenskap av pasient/bruker, pårørende - noe en psykiater ikke har. Sannsynligvis er det også en andel brukere her som er utdannet helsepersonell. Det være seg alt fra helsefagarbeider til sykepleier til farmasøyt osv. Eller bare nerd. Vi har noen veldig flinke nerder her inne :)

Mange har veldig gode svar, og jeg tenker at de er vel verdt det selv om Kupton kommer og bekrefter. Erfaring som menneske kan være minst like viktig som erfaring fra en med helsefaglige kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Det er mange her som har veldig gode kunnskaper - og ikke minst nyttige erfaringer i egenskap av pasient/bruker, pårørende - noe en psykiater ikke har. Sannsynligvis er det også en andel brukere her som er utdannet helsepersonell. Det være seg alt fra helsefagarbeider til sykepleier til farmasøyt osv. Eller bare nerd. Vi har noen veldig flinke nerder her inne :)

Jeg, personlig, stoler mer på brukerne og helsepersonell enn noen som ikke har autorisasjon lengre. Brukerne har egne erfaringer og kommer med innspill fra opplevelser de selv husker/har nå, og kan hjelpe på et helt annet plan. Av helsepersonell tenker jeg de som er autoriserte er de som har oppdatert fagkunnskap.

Anonymkode: f92fd...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dagens samfunn er det veldig mye spesialisering. Jeg gikk feks til et OCDteam og fikk en veldig anderledes tilnærming der enn hos psykologen jeg hadde hatt på DPSen. Psykiateren jeg gikk til senere hadde enda en annen måte å møte problemet på. Og legen hadde absolutt ikke greie på problemstillingen. Nav hadde sine meninger og metoder osv. Det samme gjaldt  PTSD , angst og depresjon som jeg strever med. Ulik tilnærming hos de ulike behandlerene. Derfor veldig viktig å være klar over dette når man får svar på et forum. Greit med ulike synspunkt på en sak. Men ganske sikkert at en psykiater har litt mer greie på diagnoser og medisiner enn andre. Jeg gikk forresten til en eldre psykiater som visste lite om nyere medisiner og var litt rigid i forhold til å tenke nytt. Mener at Kupton er god på å oppdatere seg på ny kunnskap. 

Anonymkode: 4f304...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem er "vi"? Brukerne på DOL er ingen ensartet gruppe. Det må være opp til den enkelte hvem sine var en velger å vektlegge.

Når TS i en overskrift skriver @karinordmann, er det hennes svar som ønskes mest. Hvem en mest ønsker svar fra, må den enkelte kunne velge selv uten at andre blander seg i det.

Anonymkode: 6d2de...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verd å høre også andre synspunkter. Flere langvarige bruker her, har omfattende kjennskaper med psyken. Hvorfor bare høre på en mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når Kupton svarer betyr ikke andres svar noe lenger, selv om andre har samme svar, hva tenker dere?

Anonymkode: edfde...be2

Det er din tolkning at "andre svar ikke betyr noe lenger".  Det at kuptons svarer veier tyngst, betyr etter min oppfatning ikke at andres svar ikke verdsettes.

Jeg synes det er en selvfølge at i faglige spørsmål om psykiatri, så verdsetter man ekstra mye svar fra en som har jobbet i mange år som psykiater. Jeg synes også det er all mulig grunn til å være takknemlig for  kuptons innsats på forumet, både nå og tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ganske ny her, og jeg har undret meg på hvem og hva Kupton er. Han fremstår med kunnskap og sikkerhet når han svarer, og nå har jeg fått litt svar på hvem han er.

Anonymkode: 151a4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...