Gå til innhold

Preses i den Norske Kirke


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Hvorfor siteres, og intervjues en slik preses så ofte? Har hun bedre moralsk grunnlag enn den  alminnelige berme?

 

Ser ikke hvordan en prest kan ha noe relevans med tanke på dagens verdensbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Pressen føler kanskje hun har størst klarhet i spørsmålet. Det er jo også av sånne ting som det er så mange av i vår tid som ingen  ikke kan forholde seg objektivt til. Ingen barn  kan lastes for den mest grusomme krig vi vel har hørt om i nyere tid. Kirkens overhode  mener jo at staten må ta all ansvaret og  økonomisk belastning som måtte være. Jeg føler at kirken må også ta ansvar for egne meninger og bidra økonomisk og ikke minst med selve hjelpen som vil trenges og som vil bli veldig krevende tror jeg. Alt koster i dag for oss alle sammen. Både menneskelig og økonomisk.

Men også  svært viktig at de skyldige som står bak terroren få sin dom.Enkelte mennesker er bare livsfarlige.

Men politikere er tydelig i dialog. Man kan bare håpe det beste for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hvorfor siteres, og intervjues en slik preses så ofte? Har hun bedre moralsk grunnlag enn den  alminnelige berme?

 

Ser ikke hvordan en prest kan ha noe relevans med tanke på dagens verdensbilde. 

Det er litt rart ja. Før var det enkelt: Gud bestemte hva som var rett og galt. Man måtte lete i Bibelen for å finne svar på moralske spørsmål. Da var det logisk å søke råd hos presten.

Nå unngår selv de kristne å vise til bibelsitater. Det er på en måte et fremskritt, men det blir litt vanskelig å skjønne hva de skal bringe inn i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er på en måte så mange strømninger både i verden og det norske samfunn i dag. Vi har jo også de store partiene som har satt igang valgkamptreskemaskinene sine. Man kan ikke se og høre  på nyhetsbildet i dag uten det som et lite bakteppe i minne føler jeg. Jeg synes vel også at politikerene i dag kan ikke være riktig kloke. Jeg tenker ikke på disse barna som vel først og fremst krever barnepsykologer og kompetanse  vi kandkje ikke har. Det er jo så vanskelig nå bare å få en time om man har hauger av diagnoser også for unge.

Det er ikke disse barna. Jeg er mest engstelig for at man ikke vet hva man nå slipper løs på Norge. Her har det stått i media mye om papirløse flyktninger. Uten noe vern. Bare tragisk. Så systemene kan ikke være særlig godt slik de er. Hvordan er de kommet over grensen.

Og politi og rettsapparat er jo sprengt fra før. Det hører vi jo mye om. Noe ingen vanlige personer betviler tror jeg.

Man blir ganske engstelig. Ikke først og fremst for seg selv som ikke er person som søker drama og fart og spenning. Men for Norge. Men dette er politiske ansvar tror jeg. Er og blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hvorfor siteres, og intervjues en slik preses så ofte? Har hun bedre moralsk grunnlag enn den  alminnelige berme?

 

Ser ikke hvordan en prest kan ha noe relevans med tanke på dagens verdensbilde. 

Det er uforståelig. 

Anonymkode: 2d26b...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...