Gå til innhold

Døden kom på besøk


Gondor

Anbefalte innlegg

Svigerfar døde i går kveld. Vi satt ved dødsleie hans tidligere på dagen. Han gled ut og inn av bevissthet og fikk med seg at vi var der for å si farvel. Presten kom og gav ham den siste velsignelse og gjorde korsets tegn over hodet hans.  Det var en veldig fin stund. Vi dro for å spise og svigermor ringte og ba oss komme til sykehuset igjen for hun orket ikke å være alene. Vi gjorde oss klare til å dra så ringte hun igjen og fortalte at han var død. Han sovnet stille inn. Ingen smerter. Hele familien samlet seg rundt sengen hans. Han så så fredfull ut. Sykepleieren hadde lagt en hvit duk over nattbordet hans og satt frem et stearinlys.

Vi var helt utslitte alle sammen, men jeg har ikke sovet så mye som et sekund i natt. Jeg lurer på om jeg skal holde en minnetale i begravelsen hans. Og nå er det atter en dag med forpliktelser og gjøremål. Verden stopper ikke opp.

Hvil i fred, kjære svigerfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer. Håper det går bra med svigermoren din etter hvert, og at dere er flere som kan hjelpe henne og hverandre gjennom den vanskelige tiden som kommer.

23 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg lurer på om jeg skal holde en minnetale i begravelsen hans. 

Hvis dere skal ha en sammenkomst etterpå, er det en mulighet å si noen ord der, hvis du synes det er lettere. Men selv valgte jeg å holde tale i kapellet i begravelsene til foreldrene mine.

33 minutter siden, Gondor skrev:

Verden stopper ikke opp.

Det er livets gang, men tungt allikevel når noen som "alltid" har vært der, går bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Jeg har begynt med ny utdanning og under nettundervisningen i dag, sovnet jeg faktisk. Jeg er ikke oppspilt lenger. Jeg ser svigerfar for meg hele tiden, men nå begynner bildene å falle litt mer på plass. Jeg hadde en lang og fin samtale med svigermor i dag. Hun skal få all den hjelpen hun trenger. Nå er bisettelsesdagen satt og salmene plukket ut.

Jeg sitter her og drikker vann og har tatt melatonin. Det fungerer veldig godt på meg. Nå håper jeg på en god natts søvn.

Jeg er heldig og har vært stabil ganske lenge og det er jeg veldig glad for nå. Det er mer enn nok av følelser å takle som det er.

Døden kan være vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...