Gå til innhold

Vanskelig for meg å få leid?


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Skal trolig ut på leiemarkedet, men er ufør pga bipolar 1, betyr det at jeg ikke får leid? Kan jeg bare si jeg jobber der jeg har praksis uten å utdype mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

sier du du er bipolar får du nok ikke leid nei.

sier du du er ufør, pga bipolar, får du nok ikke leid nei

sier du du er ufør pga noe fysisk sykdom (finn på en) får du trolig leid ganske greit

sier du du jobber eller studerer (bare finn på noe) får du leid ganske greit

sier du du har nav-garanti får du ikke leid (skaff kontanter til depositum)

 

Håper dette var oppklarende. Og ja ingen regel uten unntak selvsagt, men f.eks med nav garanti så får du bare leiligheter med elendig standard til overpris, folk med bolig av høy standard ville aldri leid ut til slike

Lykke til

Anonymkode: ceaae...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, elina777 skrev:

Skal ikke ha nav-garanti nei 

åssen fysisk sykdom skal jeg finne på?

Ikke finn på noe som helst - om det kommer for en dag vil ikke huseier stole på deg når det gjelder andre ting heller. Jeg hadde ikke blitt blid om noen skulle leie hos oss og løy på seg en fysisk sykdom mens vedkommende egentlig var psykisk syk. Har en venninne som er bipolar og hun hadde det i alle fall ikke vært noe problem å leie ut til - hun er et av de skikkeligste menneskene jeg vet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Ikke finn på noe som helst - om det kommer for en dag vil ikke huseier stole på deg når det gjelder andre ting heller. Jeg hadde ikke blitt blid om noen skulle leie hos oss og løy på seg en fysisk sykdom mens vedkommende egentlig var psykisk syk. Har en venninne som er bipolar og hun hadde det i alle fall ikke vært noe problem å leie ut til - hun er et av de skikkeligste menneskene jeg vet. :) 

Men hva skal jeg si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, elina777 skrev:

Men hva skal jeg si da?

Trenger du si noe om at du er syk da? Hvis det blir spørsmål om hva du jobber med, og det må du nesten regne med at det blir, så svarer du som sant er - at du er uøfr, men at du fungerer greit i det daglige. Om du i tillegg ikke drikker, røyker eller har kjæledyr stiller du sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, elina777 skrev:

Men hva skal jeg si da?

 

2 minutter siden, elina777 skrev:

Men hva skal jeg si da?

Trodde du allerede eide to leiligheter.

Anonymkode: 89826...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Du kan jo være ærlig, men uten å dele alt? Presentere det på en god måte, og ikke skremme utleier? Vi leier ut til en person som er ung ufør pga. psykisk sykdom. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk da personen først tok kontakt, men jeg ville møte vedkommende til visning likevel. Vi fikk et kjempegodt førsteinntrykk, og vedkommende har vært en helt super leieboer. Uføretrygd er jo en fast inntekt det og. Så lenge husleien ikke er veldig høy, er det grunn til å tro at en ufør er betalingsdyktig, i alle fall. Tror du at sykdommen din vil påvirke leieforholdet? Jeg har også BP1, men har alltid betalt husleie og huslån «på dagen». Har også vært dårlig under leieforhold, og også som utleier, men det har ikke gått utover leieforhold e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Trodde du allerede eide to leiligheter.

Anonymkode: 89826...444

Ja men jeg vil bo utenfor byen og tror ikke vergen går med på å selge uten at jeg har bodd der et år og vet jeg trives

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Ikke finn på noe som helst - om det kommer for en dag vil ikke huseier stole på deg når det gjelder andre ting heller. Jeg hadde ikke blitt blid om noen skulle leie hos oss og løy på seg en fysisk sykdom mens vedkommende egentlig var psykisk syk. Har en venninne som er bipolar og hun hadde det i alle fall ikke vært noe problem å leie ut til - hun er et av de skikkeligste menneskene jeg vet. :) 

utleiere er opptatt av god boevne og betalingsevne og evt formue til å kunne dekke uhell de er skyldig i som kan skje selv ved god boevne, uhell skjer

Derfor spør de om alt mulig rart de ikke har noe med som korrelerere noe i forsøk for å finne det ut, tenk om dte var motsatt og jeg skrev SVARTE FOLK TRENGER IKKE SØKE, i en annonse, fordi svarte folk i snitt er dårligere betalere fordi de i snitt er fattigere. Ville du syntes det var ok?

Da kommer folk med det er rasistisk det kan du ikke si !!! mens du skal få være rasist fordi du tror fordommer stemmer, dine fordommer er jo ok siden de ikke har med hudfarge å gjøre, og du forventer at andre skal la deg holde på slik med din rasisme, og gjør de ikke det er de umoralske. hahaha. Kommer selv til å se etter nytt sted å bo om et år eller to får se om jeg ikke ramler inn hos deg ;) Men jeg betaler leia i tide og ramponenrer ikke leiligheten da, men det er kanskje ikke bra nok for deg du skal være hobbypsykolog og analysere meg, sorry kommer ikke til å skje, du får vite det som er vesentlig, og sant, resten kommer jeg bare til å si noe piss, sorry om det gjør deg skuffet og at jeg "bare" er en perfekt leieboer, at du forventer mer, men det er ditt problem ikke mitt. 😛 

sålenge du har god boevene og ikke vil ramponere boligen, og betale husleien i tide, har boligeiere ikke noe mer de har krav på å vite og du kan si hva du vil om hva du vil med god samvittighet, og hvordan utleier skal finne ut at du ikke har en fysisk sykdom lurer jeg på, da må du hacke legejournaler i så fall så lykke til med det prosjektet 😛 

Har du dårlig boevene, eller periodeder med dårlig boevene, bør du ikke søke privat leiebolig i det hele tatt gå rett på kommunal bolig, selvsagt, det er statens jobb i dagens samfunn (evt familien i andre samfunn) å ta hånd om slike folk de skal ikke sendes ut som bomber til tilfeldige private utleiere, det er jeg helt enig i. 

 

On topic siden du eier bolig(er) er jo det noe som vil trekke kraftig opp uansett hva du sier, og du får sikkert napp da selv om du eventuelt er ærlig også, men det er ditt liv dine valg gi beskjed etterpå om du gikk for sannhet eller løgn og om du fikk leid ;) 

Anonymkode: ceaae...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elina777 skrev:

Skal ikke ha nav-garanti nei 

åssen fysisk sykdom skal jeg finne på?

Jeg har aldri hatt problemer med å leie og jeg har sagt at jeg er ufør pga at jeg sliter psykisk. Tror heller at det har noe å si hvordan du framstår. Jeg ville iallefall ikke løyet om en fysisk sykdom.

Men med nav garanti ville jeg ikke fått leid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
23 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med å leie og jeg har sagt at jeg er ufør pga at jeg sliter psykisk. Tror heller at det har noe å si hvordan du framstår. Jeg ville iallefall ikke løyet om en fysisk sykdom.

Men med nav garanti ville jeg ikke fått leid.

Holder på å forsøke å finne leilighet selv. Men jeg føler at alle virker så kritiske. Jeg sier ikke noe som gjør at de skal være kritiske. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få leie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...