Gå til innhold

Yttringsansvar ("fæl" russelåt VS medier sørget for at baby ble skadet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen russ har laget en sang med innhold som var fælt om en tar det bokstavelig (men som åpenbart bare er tull...) og mediene  jakter etter dem og spør dem hvorfor de er så fæle folk og hvorfor de bidrar til fæle ting gjennom russe teksten deres som angivelig fører til at mer fære ting skjer, tar dere ikke yttringsansvar? Er dere umoralske fæle folk som bør henges ut i nasjonale aviser, lurer mediene på mens de jakter på ungdommen

Så har du andre siden, Norske medier snakket om at en i Australia hadde puttet nåler i frukt i butikken. Dette førte til at en nordmann syntes hey dette var kult dette kan jeg gjøre for å få oppmerksomhet. Norske medier sørget dermed for at en baby fikk nål i munnen når den spiste frukt og den kunne dødd men hadde flaks og overlevde. Hvor er norske mediers ansvarsfølelse og yttringsansvar når de planter slike fæle ideer i norske sinn, hvorfor jakter de på russen isteden for å se seg selv i speilet?

Synes hele greia er ganske så patetisk, greit å forvente yttringsansvar av andre men da får det gå begge veier og dere får legge ned avisa, men.... det ønsker dere vel ikke så da fortsetter dere med dette dobbeltmoralske svada våset som ødelegger norske sinn. 

Hva tenker du om saken ?

Kjør debatt !

Anonymkode: c5f28...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen russ har laget en sang med innhold som var fælt om en tar det bokstavelig (men som åpenbart bare er tull...) og mediene  jakter etter dem og spør dem hvorfor de er så fæle folk og hvorfor de bidrar til fæle ting gjennom russe teksten deres som angivelig fører til at mer fære ting skjer, tar dere ikke yttringsansvar? Er dere umoralske fæle folk som bør henges ut i nasjonale aviser, lurer mediene på mens de jakter på ungdommen

Så har du andre siden, Norske medier snakket om at en i Australia hadde puttet nåler i frukt i butikken. Dette førte til at en nordmann syntes hey dette var kult dette kan jeg gjøre for å få oppmerksomhet. Norske medier sørget dermed for at en baby fikk nål i munnen når den spiste frukt og den kunne dødd men hadde flaks og overlevde. Hvor er norske mediers ansvarsfølelse og yttringsansvar når de planter slike fæle ideer i norske sinn, hvorfor jakter de på russen isteden for å se seg selv i speilet?

Synes hele greia er ganske så patetisk, greit å forvente yttringsansvar av andre men da får det gå begge veier og dere får legge ned avisa, men.... det ønsker dere vel ikke så da fortsetter dere med dette dobbeltmoralske svada våset som ødelegger norske sinn. 

Hva tenker du om saken ?

Jeg tenker at det er en grunn til at jeg ikke gidder leser aviser lenger.

Anonymkode: 5528f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen russ har laget en sang med innhold som var fælt om en tar det bokstavelig (men som åpenbart bare er tull...) og mediene  jakter etter dem og spør dem hvorfor de er så fæle folk og hvorfor de bidrar til fæle ting gjennom russe teksten deres som angivelig fører til at mer fære ting skjer, tar dere ikke yttringsansvar? Er dere umoralske fæle folk som bør henges ut i nasjonale aviser, lurer mediene på mens de jakter på ungdommen

Så har du andre siden, Norske medier snakket om at en i Australia hadde puttet nåler i frukt i butikken. Dette førte til at en nordmann syntes hey dette var kult dette kan jeg gjøre for å få oppmerksomhet. Norske medier sørget dermed for at en baby fikk nål i munnen når den spiste frukt og den kunne dødd men hadde flaks og overlevde. Hvor er norske mediers ansvarsfølelse og yttringsansvar når de planter slike fæle ideer i norske sinn, hvorfor jakter de på russen isteden for å se seg selv i speilet?

Synes hele greia er ganske så patetisk, greit å forvente yttringsansvar av andre men da får det gå begge veier og dere får legge ned avisa, men.... det ønsker dere vel ikke så da fortsetter dere med dette dobbeltmoralske svada våset som ødelegger norske sinn. 

Hva tenker du om saken ?

Kjør debatt !

Anonymkode: c5f28...bd2

LOL 😂

Anonymkode: c133a...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL 😂

Anonymkode: c133a...125

Ja en kan le eller gråte...

Det verste er at det er sant, sier du ting, kan det få uendelig mange konsekvenser med en ørliten prosentandel per person per hendelse, er mer et spørsmål om hvilket samfunn du ønsker seg, musikk filmer aviser facebook alt påvirker folk litt, så er spørsmålet betyr det at en bør forby alt, eller må en akseptere et samfunn der det er noe risiko, en pris en må betale for frihet

Merkelig at folk bare lusker rundt ytterkantene av problemet og aldri går helt inn i materien, dette er vel det største utfordringen verden står ovenfor, sosiale medier, påvirkningen i alle mulige retninger gjennom slike kanaler kan føre til utrolig mange dårlige ting, er det lurt å sette hele det norske demokratiet i armene til noen for-profitt amerikanske selskaper, vi har sett hva det fører til i USA hvor de med penger kjøper valgseire, og bruker valgseiren til å skaffe seg selv mer penger på bekostning av folket, som igjenn gjør at de kan kjøpe mer innflytelse og ballen bare ruller avgårde ..

Hvorfor snakker ikke Norske medier om hvordan Hitler brukte mediene på en ekstremt effektiv måte, han innså at ved å få TVer inn i stuene til folk kunne en påvirke folk på en helt utrolig effektiv måte, og også gjennom tradisjonelle aviser, idag er jo denne muligheten enda lettere når alle har sosiale medier de får "nyheter" fra, som kan skreddersys personer for å trigge der det er mest effektivt for hvert enkelt individ

 

Blir spennende tider fremover ihvertfall det er sikkert og visst

Anonymkode: c5f28...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Er du hypoman/manisk? 

Det kan nemlig virke sånn. God bedring! 

Anonymkode: c133a...125

Er du helt frisk selv?

Det lurer jeg på nå.

Anonymkode: 5528f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt frisk selv?

Det lurer jeg på nå.

Anonymkode: 5528f...ce8

Nja... Jeg har i alle fall alle diagnosene i ICD og DSM 5. Enn du da?

Anonymkode: c133a...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Er du hypoman/manisk? 

Det kan nemlig virke sånn. God bedring! 

Anonymkode: c133a...125

Nei, men kan du holde deg til tema, synes du det er ok at en norskt barn fikk en nål i halsen som følge av dagbladets manglende bruk av yttringsansvar. Ja eller nei? 

Er ikke det like ille som en trolle-russe sang, som helt åpenbart er en paradi og tull hvor de prøvde å stappe inn mest mulig ulovlige ille ting i et 2 minutters klipp... ?

Hvis ja, hvorfor kjemper du ikke imot medienes oppforsel også bare russens ?

Anonymkode: c5f28...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja... Jeg har i alle fall alle diagnosene i ICD og DSM 5. Enn du da?

Anonymkode: c133a...125

Så dårlig står det heldigvis ikke til.

Anonymkode: 5528f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men kan du holde deg til tema, synes du det er ok at en norskt barn fikk en nål i halsen som følge av dagbladets manglende bruk av yttringsansvar. Ja eller nei? 

Er ikke det like ille som en trolle-russe sang, som helt åpenbart er en paradi og tull hvor de prøvde å stappe inn mest mulig ulovlige ille ting i et 2 minutters klipp... ?

Hvis ja, hvorfor kjemper du ikke imot medienes oppforsel også bare russens ?

Anonymkode: c5f28...bd2

Har du en link til denne sangen?

Anonymkode: 5528f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en link til denne sangen?

Anonymkode: 5528f...ce8

Bryter med forumsretningslinjene det https://forum.doktoronline.no/guidelines/

Samt yttringsansvaret mitt 🤣

Men... du finner den vel på google om du er veldig ivrig ..

 

Du kan sikkert hevde, om du ikke ser at det er tull og parodi, at det er forherligelse av lovbrudd etc, og det kan teoretisk sett føre til lovbrudd hos noen sikkert, men det er mye som ikke er bra og skal vi styres etter hva som potensielt kan føre til at noen potensielt gjør noe dumt som følge av det vi sa, kan en ikke si noe som helst.

Alle tolker og blir påvirket av alle ting forskjellig, og noen tolker ting helt urimelig, som denne nål-personen jeg nevnte. Skriver du i avisa om at noen puttet nåler i frukt, kan det føre til at flere gjør det. Så, hvor kommer yttringsansvaret inn her, hvorfor ikke, jeg har ikke fasit jeg stiller bare spørsmål

Hvor yttringsfriheten skal komme inn, og hvor grensene skal være, er faktisk et veldig godt spørsmål som jeg ikke skjønner at flere ikke stiller, det er et av de store utfordringene våre idag.

Anonymkode: c5f28...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Det du sier her forekommer jo hele tida. Nå har alle tilgang på medier i alle former, men det er bare de syke og onde menneskene som får ideer om å gjøre det samme vonde som de leser/hører om. 

Jeg tror f.eks det er svært svært få som vil komme til å rane en bank eller starte en skogbrann om de leser/hører om det, eller drepe sine egne foreldre fordi de har lest om at noen har gjort det. 

Den tilliten må man kunne gi oss mediekonsumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...