Gå til innhold

Hormonspiral


sussie

Anbefalte innlegg

Hei dere. Er 45 år og fikk for 2 mndr siden satt inn en Mirena hormonspiral. Lite blødning i etterkant, men en del "stikking" i nedre del av magen. Ble sjekket med ultralyd hos gynekolog og spiralen satt perfekt på plass. Stikkingen har avtatt nå, og jeg merker ikke spiralen i det hele tatt. Jeg lurer imidlertid på hvordan "mine egne" hormoner fungerer med en hormonspiral, som kun virker i livmoren. Vil jeg få typiske PMS-symptomer nå, dvs ømme bryster, svetting før mens, følelse av oppblåsthet osv? Har jeg eggløsning som vanlig? Har hatt en mens til normal tid etter at spiralen ble satt inn, venter mens igjen når som helst nå. Men jeg føler bare PMS, og blødningen kommer ikke! Er dette vanlig? Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
21 minutter siden, sussie skrev:

Hei dere. Er 45 år og fikk for 2 mndr siden satt inn en Mirena hormonspiral. Lite blødning i etterkant, men en del "stikking" i nedre del av magen. Ble sjekket med ultralyd hos gynekolog og spiralen satt perfekt på plass. Stikkingen har avtatt nå, og jeg merker ikke spiralen i det hele tatt. Jeg lurer imidlertid på hvordan "mine egne" hormoner fungerer med en hormonspiral, som kun virker i livmoren. Vil jeg få typiske PMS-symptomer nå, dvs ømme bryster, svetting før mens, følelse av oppblåsthet osv? Har jeg eggløsning som vanlig? Har hatt en mens til normal tid etter at spiralen ble satt inn, venter mens igjen når som helst nå. Men jeg føler bare PMS, og blødningen kommer ikke! Er dette vanlig? Håper noen kan svare.

Noen mister mensen på hormonspiral, det er jo bare positivt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noen mister mensen på hormonspiral, det er jo bare positivt :) 

Ja, det er det jeg håper på🤞Men lurer på om resten vil være som før spiralen, dvs eggløsning, PMS etc - med andre ord alt er som tidligere, bare ikke selve blødningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 timer siden, sussie skrev:

Ja, det er det jeg håper på🤞Men lurer på om resten vil være som før spiralen, dvs eggløsning, PMS etc - med andre ord alt er som tidligere, bare ikke selve blødningen. 

Jeg tar p.sprøyten og merker ingen pms osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...