Gå til innhold

"Si meg hvor du bor og jeg vil si deg hvem du er"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor sant er det?

Jeg flytter selv ikke før måtte være av "ytre nødvendighet" ,men nok mange som synes jeg har for romslig plass til å bo alene og nok mange som kan tenke seg en leilighet nummer 2  i mindre urbane strøk så jeg er nok under oppsikt.

Er det boligmangel i Norge og hva er i såfall årsakene. At unge ikke kommer inn på arbeidsmarkedet tror jeg teller mest. Hva tror dere?

Kjør debatt....

 

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sant er det?

Jeg flytter selv ikke før måtte være av "ytre nødvendighet" ,men nok mange som synes jeg har for romslig plass til å bo alene og nok mange som kan tenke seg en leilighet nummer 2  i mindre urbane strøk så jeg er nok under oppsikt.

Er det boligmangel i Norge og hva er i såfall årsakene. At unge ikke kommer inn på arbeidsmarkedet tror jeg teller mest. Hva tror dere?

Kjør debatt....

 

Anonymkode: 2478c...aff

Jeg tror nok ikke du er under oppsikt. . .

Anonymkode: 427d8...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sant er det?

Jeg flytter selv ikke før måtte være av "ytre nødvendighet" ,men nok mange som synes jeg har for romslig plass til å bo alene og nok mange som kan tenke seg en leilighet nummer 2  i mindre urbane strøk så jeg er nok under oppsikt.

Er det boligmangel i Norge og hva er i såfall årsakene. At unge ikke kommer inn på arbeidsmarkedet tror jeg teller mest. Hva tror dere?

Kjør debatt....

 

Anonymkode: 2478c...aff

Hvem er det som skulle holde deg under oppsikt fordi du har en romslig bolig? Boligmangel? Mangel på billige boliger midt i Oslo sentrum ja, men alle kan ikke bo der. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil bo der heller, men det er en annen sak. Landet sett under ett så er det ikke boligmangel, her bygges det i alle fall nye boliger (les: blokker) i lange baner og overalt og jeg lurer ofte på hvem som skal bo i alle disse boligene, hvor kommer alle disse menneskene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Alt skal man ikke tro på for nå er det mye useriøsistet i markedet er mitt inntrykk. Flere nav ansatt har spurt og gravet rundt mine boforhold uten noe begrunnelse. Naboer kommer med hint om kanskje noe mindre var bedre. De kan ikke ha mye forståelse for leilighetspriser og pensjoner. At en 65 åring har egen bolig er vel tross alt ikke så rart. Sannheten er at jeg har opplevet mye ubehagelige ting i sammenheng som ikke vedkom dette. Nav ansatte som misbruker sin makt og er umulig å spore tilbake. Arkiver hvor alt er borte. Man blir ofte mållås i øyeblikket men skulle det skje igjen kommer jeg til å spørre om det er en trussel. Jeg tenker med grøss om disse menneskene og helsemenneskene skal gis enda mere makt som de snakket om i nye beredskapsplaner.

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Årsaken ligger nok hos politikerne og mediene, som alltid. Tror du ikke? Men alt er muffens i vår tid, tenker jeg bare. 

Anonymkode: 887f8...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer på utsagnet: Si meg din adresse, og jeg skal si deg hvor du bor.  Hadde det ikke vært for myndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er forenklinger i alt i dag. Virker sikkert salgsfremmende.

Lange åpningstider i dagligvarehandel eksempelvis innviterer til småhandel. Folk stikker innom når de trenger noe også blir det kanskje noe utenom også enn hva de egentlig kom for som kunden foran meg i køen ganske riktig uttrykte litt morsomt når hun betalte i kassen. Hva de tjener mest på tror jeg. All småhandel. 

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forenklinger i alt i dag. Virker sikkert salgsfremmende.

Lange åpningstider i dagligvarehandel eksempelvis innviterer til småhandel. Folk stikker innom når de trenger noe også blir det kanskje noe utenom også enn hva de egentlig kom for som kunden foran meg i køen ganske riktig uttrykte litt morsomt når hun betalte i kassen. Hva de tjener mest på tror jeg. All småhandel. 

Anonymkode: 2478c...aff

Det er ingen som tvinger deg til å småhandle. Det er ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i det. Tungt å bære er det også. Spesielt når det er jord på tilbud coop til 39 kr. Trenger flere turer til et veldig forsømt område i hagen.

Man må jo bare håpe at det kommer nye dager og nye muligheter til oss alle. Jeg er i ferd med å stramme inn på alle områder men det er ikke lett. Håper jeg klarer det i tide.😊

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke forundre meg om det snart kommer " nye forenklingsforskrifter"  ala med hvorom så skal forstås osv. ( forsøk på morsomhet😁)

 

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hage er avkobling for meg og jeg har ingen ambisjoner og  planer utover å redde noen buskroser  og sette noen bærbusker noe mer i skygge. mye stein i grunnen så ikke lett å få til så mye.

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror så mange i vår tid trenger avkobling mer enn tilkopling enkelt sagt.😎

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager at tråden " fløt ut". Vi er ikke få som sliter med det digitale i dag tror jeg. Det bare virker ikke sånn.🤔

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
13 timer siden, kupton skrev:

Jeg tror mer på utsagnet: Si meg din adresse, og jeg skal si deg hvor du bor.  Hadde det ikke vært for myndighetene.

Jeg skjønte ikke den med myndighetene. 

(Ellers er det vanskelig å være uenig i det første utsagnet😄)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg skjønte ikke den med myndighetene.

Jeg ville bare følge opp tradisjonen i flere av trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig rart at de ikke bare gir seg med det og bygger boliger folk har økonomi til.

Anonymkode: 2478c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart at de ikke bare gir seg med det og bygger boliger folk har økonomi til.

Anonymkode: 2478c...aff

Folk har veldig høye krav til boligstandard i dag. Hadde man bygd med samme standard som for 40-50 år siden, kunne man bygd mye billigere.

Anonymkode: 44644...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...