Gå til innhold

Lyrica og Cipralex er veldig dårlig nå


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg fikk escitalopram som tilsvarer cipralex. Jeg føler meg like lykgyldig som før og la merke ingen bedring i humøret. Svimmel og kvalme er så sterk at jeg nesten besvimte. Fastlegen sa at jeg skal slutte med det med en gang. Nå er jeg på null igjen. Jeg er så lei av alt og orker ingenting mer. Nå skal jeg vente til neste uke med håp at svimmel og kvalme forsvinner. Legen vil gi meg en annen Ad. Hvilken medisin kommer godt overens med Lyrica? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
20 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg fikk escitalopram som tilsvarer cipralex. Jeg føler meg like lykgyldig som før og la merke ingen bedring i humøret. Svimmel og kvalme er så sterk at jeg nesten besvimte. Fastlegen sa at jeg skal slutte med det med en gang. Nå er jeg på null igjen. Jeg er så lei av alt og orker ingenting mer. Nå skal jeg vente til neste uke med håp at svimmel og kvalme forsvinner. Legen vil gi meg en annen Ad. Hvilken medisin kommer godt overens med Lyrica? 

Jeg ble svimmel, kvalm og fikk hodepine av cipralex. På fluoxetin har jeg ikke hatt noen bivirkninger. God bedring til deg!

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spør du her om hvilken medisin som går godt overens med en annen medisin? Det må du spørre legen om, det er jobben hans! 

Anonymkode: 253c8...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ble svimmel, kvalm og fikk hodepine av cipralex. På fluoxetin har jeg ikke hatt noen bivirkninger. God bedring til deg!

Takk skal du har. Jeg få se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her om hvilken medisin som går godt overens med en annen medisin? Det må du spørre legen om, det er jobben hans! 

Anonymkode: 253c8...813

Er det forbudt å spørre her? Her er det brukere som har erfaring med denne medisinen. Et forum er åpen for å dele erfaringer. Jeg stoler ikke blind på legen. Har du ikke andre problemer enn å henge deg opp om bidraget mitt?Hva er problemet med det? Tusen andre stiller også spørsmål om medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo SSRI/SNRI som er mest aktuelt for deg. Kan ikke gi deg annet råd enn at du må prøve deg frem med en annen enn Cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her om hvilken medisin som går godt overens med en annen medisin? Det må du spørre legen om, det er jobben hans! 

Anonymkode: 253c8...813

Det kan umulig være forbudt i 2019 å søke informasjon også fra andre kilder enn fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, kupton skrev:

Det er jo SSRI/SNRI som er mest aktuelt for deg. Kan ikke gi deg annet råd enn at du må prøve deg frem med en annen enn Cipralex.

Tusen takk kupton. Jeg vet at jeg må prøve meg frem, men jeg er veldig redd på bivirkninger. Det siste to ukene var jeg ikke alene og uten min mann hadde jeg sikkert gjørt noe dumt. Fastlegen og sykepleieren vet at jeg er suicidal. Jeg er likegyldig og føler meg utenfor, om det ikke har noe å gjøre med meg. Jeg er på autopilot. Jeg gå med turgruppe og av og til treffer jeg venner og bekjente, har fysioterapi, fastlegen og sykepleier. Jeg følger opp datteren og gjør husarbeid. Mennesker sliter meg ut og å gå til fysioterapi er slitsom fordi jeg har så mye angst. Samtaler med sykepleieren hjelper ikke og fastlege har ingen tid. Familien min er veldig slitsom for tiden. Jeg vil helst ligge i senga fordi det er ro og stille. Jeg vil gjerne være lykkelig igjen, men jeg tror ikke at det er mulig, føler ingen glede mer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Betti 11 skrev:

Noen tipps hvordan jeg kan bli bedre? Er det bare at jeg må holde ut og vente på virkning av medisin?

 

5 minutter siden, Betti 11 skrev:

Noen tipps hvordan jeg kan bli bedre? Er det bare at jeg må holde ut og vente på virkning av medisin?

Ja hvis du er deprimert så er det bare å holde ut å vente til medisinen virker, vet ikke hva ellers du kan gjøre. Er ikke lett å tenke positivt når man er deprimert, og liker ikke når folk sier "Ta deg sammen". Det går ikke det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke har tilgang til psykolog eller psykiatrisk sykepleier ville jeg sjekket ut om kommunen har kurs i depresjosnmestring. Jeg tenker det er verdt å prøve i det minste. Baserer seg på kognotiv terapi og ABCD modellen.

Anonymkode: 6cf84...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har tilgang til psykolog eller psykiatrisk sykepleier ville jeg sjekket ut om kommunen har kurs i depresjosnmestring. Jeg tenker det er verdt å prøve i det minste. Baserer seg på kognotiv terapi og ABCD modellen.

Anonymkode: 6cf84...75f

Jeg hadde en angstkurs som fungerte på samme måte. Det hjelper ikke ofte. Sykepleieren og fastlege jobber i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...