Gå til innhold

Avvist av psykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en god relasjon med en psykepleier over mange år som jeg har møter med av og til i forbindelse med jobb. Hun har en litt annen rolle her enn som psykepleier men skal være åpen for samtaler om utfordringer. I dyp frustrasjon kom jeg til henne og hadde et lite følelsesutbrudd (ikke sinne). Til min overraskelse reagerte hun med sinne tilbake og sa om jeg trodde det bare var å komme hit og kaste alt over på henne. Hun var svært tydelig i sine grenser og avsluttet også samtalen til slutt. Jeg ble litt satt ut. Den vanligvis så veldig empatiske personen var helt avvisende. Skal ikke en psykepleier tåle og tolerere andres følelser når de har en slags krise/dyp frustrasjon. Det var som om hun ga utløp for hennes egen utilstrekkelighet når vi ikke hadde konkrete tiltak som skulle hjelpe. Fortvilelsen ble enda større og mer uhåndterlig når jeg ble avvist på denne måten. 

Anonymkode: 0a2f7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter litt med å forstå om hun hadde en profesjonell rolle til deg som pasient eller om dere i denne sammenhengen var kollegaer/samarbeidspartnere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, frosken skrev:

Jeg sliter litt med å forstå om hun hadde en profesjonell rolle til deg som pasient eller om dere i denne sammenhengen var kollegaer/samarbeidspartnere? 

Hun har en profesjonell rolle i forhold til meg som en som skal følge meg opp i arbeidspraksis. Hun er ansatt som veileder og det står psykepleier, hun driver ikke med terapi

Anonymkode: 0a2f7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan se på henne som en slags veileder i samarbeid med NAV. Hun er ikke studieveileder 

Anonymkode: 0a2f7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har en profesjonell rolle i forhold til meg som en som skal følge meg opp i arbeidspraksis. Hun er ansatt som veileder og det står psykepleier, hun driver ikke med terapi

Anonymkode: 0a2f7...1db

Da synes jeg hennes respons til deg var upassende. Det kan være ok på en ryddig måte formidle til en klient at hennes rolle er forskjellig fra en behandlerrolle, slik at begge parter er bevisst hensikten med kontakten. Men det å reagere hissig på at du viser fortvilelse og eksplisitt avvise deg i situasjonen, anser jeg som klart kritikkverdig. 

Det er lett å forstå at din fortvilelse økte der og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Da synes jeg hennes respons til deg var upassende. Det kan være ok på en ryddig måte formidle til en klient at hennes rolle er forskjellig fra en behandlerrolle, slik at begge parter er bevisst hensikten med kontakten. Men det å reagere hissig på at du viser fortvilelse og eksplisitt avvise deg i situasjonen, anser jeg som klart kritikkverdig. 

Det er lett å forstå at din fortvilelse økte der og da. 

Takk for svar frosken. 

Anonymkode: 0a2f7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...