Gå til innhold

Opplever dere store forskjeller i verdigrunnlag mellom generasjonene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg husker min far satte ut en tåreplante på kirkegården om våren som han tok inn om høsten og satte mørkt og frostfritt for så plante neste vår. Bare eksempel på et forbruksmønster som vel nå er forlatt. Lønningene var helt noe annet i deres tid.Valgmulighetene var ikke store og lange perioder med arbeidsledighet også dengang. Men som han så. " Det kunne bare gå en vei og det var oppover med samfunnet. Det var heller ikke mange som hadde noe "

Generasjonen som fulgte ble mye preget av hva generasjonen før savnet tror jeg. Forbrukersamfunnet virkelig vokste frem men også mer individualisme og mindre tro på fellesskapets verdier. " Sin lykkes smed og sin ulykkes snekker".

I dag synes jeg alt dreier seg om familien. Verdien vi henger mest om i dag tror jeg er familien. Om man skulle telle opp hvilket ord som oftest brukes i media kanskje over hele verden så tror jeg det er ordet " familien". Tror det må være hyppirige benyttet enn " klimaforandring" til og med. Vi setter alle kursen til familien.  Alle er vi noe bare gjennom familien liksom. Familien er den nye tingen alle må ha. Greia som forteller at du er o.k. er det klimatrusselen som har medført dette. Eller økt innvandring og mere likhet med andre lands verdier og tro. Ønske om tilhørighet..

Opplever dere vanskelige motsetninger. Eller tenker kanskje bare at vi har alle våre valg.

Anonymkode: c431f...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...