Gå til innhold

Hvordan løse ferieplaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skriver anonymt for å ikke bli gjenkjent. 

Person A trenger konkrete planer i ferien, men har mulighet for å bli heftet halvannen uke i starten av ferien sin pga en mulighet som er relatert til helsen. (Ferien kan ikke utsettes eller fås igjen selv med sykemelding.) Dette kan evt. utsettes til høsten, men vil nok da påvirke jobben mer negativt enn om det skjer nå. 

Person B må ta ferien sin tidlig pga en ekstraordinær arbeidssituasjon denne sommeren. Vanligvis har vedkommende stor fleksibilitet. 

Person A ønsker å dra på en deilig avslappende ferie umiddelbart når det helserelaterte er ferdig - som person B jo har mulighet til. 

Person B ønsker imidlertid å besøke familie som har leid hus i perioden person A ikke kan, eller bare delvis kan. Person B vil gjerne ha med person A og virker ikke særlig interessert i muligheten person A har fått. 

Person A ønsker i utgangspunktet ikke en slik ferie dette vil bli, særlig så lenge dette blir «hovedferie.» Dessuten vil den for person A måtte unnagjøres på ca 6 korte dager, ergo reise alene en av veiene og mer stress å bo i hus med flere/ være på «besøk.» 

Dropper A det helserelaterte, vil ferien B svært gjerne ønsker kunne «bygges ut» og innebære mer som person A ønsker.

Dropper person B sine egne ønsker, kan person A gjennomføre det helserelaterte og også få en ferie som er svært ønskelig og sårt tiltrengt, og som begge vanligvis liker.

Hvordan løser vi dette? 

Anonymkode: 7b4f7...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik det er framstilt (av A eller av en som har stor forståelse for As syn på saken), virker det jo som om B burde være litt mer fleksibel.

Den operasjonen eller hva det nå er, synes jeg A "eier". B kan ikke utsette den til høsten hvis A helst vil ta det før, bare for å få alt slik hen vil. Det hadde vært annerledes om ferie hadde vært bestilt og betalt.

Så jeg synes B skal dra alene til familien, og at de drar sammen på As type ferie etterpå, men at B får ha stor innflytelse på detaljene (ikke endre ferietype, men f.eks. velge sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, laban skrev:

Slik det er framstilt (av A eller av en som har stor forståelse for As syn på saken), virker det jo som om B burde være litt mer fleksibel.

Den operasjonen eller hva det nå er, synes jeg A "eier". B kan ikke utsette den til høsten hvis A helst vil ta det før, bare for å få alt slik hen vil. Det hadde vært annerledes om ferie hadde vært bestilt og betalt.

Så jeg synes B skal dra alene til familien, og at de drar sammen på As type ferie etterpå, men at B får ha stor innflytelse på detaljene (ikke endre ferietype, men f.eks. velge sted).

Takk for innspill! Slik det ser ut nå, vil B dra alene, men da ikke på noe mer med A etterpå. Dette pga tid og jobb. 

Nå blir A i tvil om det er verdt «å ofte» ferien, men A har jo uansett lyst til å gjøre noe annet enn B...

Anonymkode: 7b4f7...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill! Slik det ser ut nå, vil B dra alene, men da ikke på noe mer med A etterpå. Dette pga tid og jobb. 

Nå blir A i tvil om det er verdt «å ofte» ferien, men A har jo uansett lyst til å gjøre noe annet enn B...

Anonymkode: 7b4f7...d55

Se på akkurat denne sommeren som et unntakstilfelle. Om mulig, ta en miniferie sammen senere i år, utenom høysesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Se på akkurat denne sommeren som et unntakstilfelle. Om mulig, ta en miniferie sammen senere i år, utenom høysesongen.

Ja, det er bare vanskelig all den tid jeg er helt «på bånn» og desperat trenger noe å glede meg til for å ikke gå helt i svart. Har prøvd å finne tur-muligheter i løpet av mai og, men det lar seg ikke gjennomføre pga jobb. 

Anonymkode: 7b4f7...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...