Gå til innhold

Føler meg ikke bra i dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
10 timer siden, Janus30 skrev:

Her er vi ved kjernen av problemet. 

Skal man gjøre endringer bør det være fornuftige endringer. Hvis målet er å bli bedre vel og merke. 

Det er firnuftige endringer dette, og jeg vil bli bedre såklart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Tar ikke medisiner og prøver å høre på mitt høyere selv, det veileder meg :) 

Det vil jeg skal spise sunt, men jeg sprakk i helga. Påan igjen nå. Og jeg damper istedenfor å røyke, det er jo bra for helsa. 

Å spise sunt er jo bra, hvis det er variert og i fornuftige mengder slik at du klarer å leve med det, mindre sjanse for å sprekke da. Damping istedenfor røyking er sikkert bra, vet egentlig ingenting om damping. 

Tror du må tenke litt større og bredere, du må ha lyst og viljestyrke og tåle smerte og slit. Du kan prøve å google litt om etablering av nye vaner og tidsperspektiv. For enkelte vil det ta over 200 dager for å få etablert en ny vane, derfor er det viktig å ikke bite over for mye på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Fionys skrev:

Å spise sunt er jo bra, hvis det er variert og i fornuftige mengder slik at du klarer å leve med det, mindre sjanse for å sprekke da. Damping istedenfor røyking er sikkert bra, vet egentlig ingenting om damping. 

Tror du må tenke litt større og bredere, du må ha lyst og viljestyrke og tåle smerte og slit. Du kan prøve å google litt om etablering av nye vaner og tidsperspektiv. For enkelte vil det ta over 200 dager for å få etablert en ny vane, derfor er det viktig å ikke bite over for mye på en gang.

Ja jeg er på en god vei :) 

Tror du ikke jeg kjenner på smerter og slit? Tror ikke dere helt forstår hva denne diagnosen innebærer,psykiatrien forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er på en god vei :) 

Tror du ikke jeg kjenner på smerter og slit? Tror ikke dere helt forstår hva denne diagnosen innebærer,psykiatrien forstår det.

Selvfølgelig kjenner du også det slik alle andre gjør, men det var ikke det som var poeng. Ved endringer må man som oftest holde ut en periode før endringen er innarbeidet og blitt til en vane.

Så du er enig nå med psykiatrien at du har den diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Selvfølgelig kjenner du også det slik alle andre gjør, men det var ikke det som var poeng. Ved endringer må man som oftest holde ut en periode før endringen er innarbeidet og blitt til en vane.

Så du er enig nå med psykiatrien at du har den diagnosen?

Jeg har lest i papirer fra psykiatrien, og ser der at jeg har slitt mye opp gjennom årene. De kaller det diagnose ja,jeg stoler litt på det. Samtidig har jeg mine egne meninger om ting, men de kaller det sykdom. 

Ja jeg vet at f.eks endring av kosthold er et slit,det har jeg gjort mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

I natt tisset jeg på meg, og det var ikke lite. Våknet av at alt var kliss vått. Hadde tatt tre lyrica 75 mg, seroquel 200 mg og truxal 30 mg,har det noe med saken å gjøre? At jeg var helt bedøvd? Legen sa det var ok at jeg tok to lyrica for nervesmertene, men nå må jeg ha tre for at det skal virke. Får også forsoppelse av lyrica,måtte ta dråper i går og da fikk jeg ut endel. Det er jo ikke bra å ikke gå på do. Jeg tar også paracet og ibux hvis det har noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

I natt tisset jeg på meg, og det var ikke lite. Våknet av at alt var kliss vått. Hadde tatt tre lyrica 75 mg, seroquel 200 mg og truxal 30 mg,har det noe med saken å gjøre? At jeg var helt bedøvd? Legen sa det var ok at jeg tok to lyrica for nervesmertene, men nå må jeg ha tre for at det skal virke. Får også forsoppelse av lyrica,måtte ta dråper i går og da fikk jeg ut endel. Det er jo ikke bra å ikke gå på do. Jeg tar også paracet og ibux hvis det har noe å si? 

Dette er et kroneksempel på informasjon du ikke trenger å dele med vilt fremmede mennesker på Internett. Ingen her har behov for å vite dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Janus30 skrev:

Dette er et kroneksempel på informasjon du ikke trenger å dele med vilt fremmede mennesker på Internett. Ingen her har behov for å vite dette. 

Det er mange som tisser på seg av medisiner, det er helt naturlig og det må være lov å snakke om det. Hvorfor er det ikke lov mener du? Er det for personlig? Noen bruker tena om natten, det har jeg lest om på forum for schizoaffektiv. Der er det normalt å skrive om sånt. Mange har problemer med det, flere enn du tror sikkert. 

Og forstoppelse er det mane som får også, er det for privat? Vi lever i en verden der det er lov med åpenhet. Det må da være lov her også?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Stjernestøv, det er ikke manger dager siden du skrev dette : - Hvorfor skal andres meniger bety så mye ? Det er bare meninger fra folk.

Da er det naturlig å spørre : - Hvorfor spør du om andres mening her ?

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Stjernestøv, det er ikke manger dager siden du skrev dette : - Hvorfor skal andres meniger bety så mye ? Det er bare meninger fra folk.

Da er det naturlig å spørre : - Hvorfor spør du om andres mening her ?

OMG!!! Er det ikke lov det heller nå da?

Det var jo i en annen setting og et råd jeg ga til noen som trengte det, jeg hører på andres meninger. Litt for mye,jeg tar meg nær av det i RL. Prøvde bare å trøste en annen i den tråden der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...